۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۲:۰۶

۱۰۰۰ میلیارد تومان برای تقویت شبکه برق استان تهران هزینه شد

۱۰۰۰ میلیارد تومان برای تقویت شبکه برق استان تهران هزینه شد

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان تهران گفت: برای آماده‌سازی تأمین برق پیک تابستان ۱۴۰۳، بالغ بر ۱۰۰۰ میلیارد تومان هزینه شد.

به گزارش خبرگزاری مهر قاسم شهابی، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان تهران، اظهار داشت: شرکت توزیع برق استان تهران، بعد از شرکت توزیع برق تهران بزرگ، با ۲ میلیون و ۷۵۰ هزار مشترک بزرگترین شرکت توزیع برق کشور است.

وی افزود: سالانه بیش از ۱۰۰ هزار انشعاب جدید در استان تهران به‌جز آمار شهر تهران، به‌فروش می‌رسد و با توجه به وسعت ۱۳ هزار کیلومتری تحت پوشش این شرکت که ۱۵ شهر با ۲۲ منطقه برق، ۳۴ هزار کیلومتر شبکه فشار ضعیف ۲۰ کیلوولت و ۶۳ هزار دستگاه ترانس را دربرمی‌گیرد، بایستی خودمان را برای تأمین یک برق مطمئن همواره در شرایط آمادگی کامل نگه‌داریم.

شهابی بزرگ‌ترین چالش را افزایش مصرف برق در تابستان دانست و گفت: سال گذشته نیاز مصرف برق استان تهران در تابستان به ۳۸۰۰ مگاوات رسید که با مدیریت مصرف و برنامه‌ریزی برای صنایع توانستیم قریب به ۵۰۰ مگاوات صرفه‌جویی در ساعات اوج بار شبکه را محقق کنیم و پیک تابستان ۱۴۰۲ را در استان تهران به ۳۳۰۰ مگاوات برسانیم.

وی ادامه داد: برای آماده‌سازی تأمین پایدار برق پیک تابستان ۱۴۰۳، بالغ بر ۱,۰۰۰ میلیارد تومان در حوزه‌های سرمایه‌ای در بخش احداث شبکه‌های جدید، اصلاح شبکة‌های موجود، تعمیرات خطوط ۲۰ کیلوولت و فشار ضعیف و تعمیرات ترانس‌ها هزینه شد و اقدامات مؤثری صورت گرفت.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان تهران از تدوین ۱۲۴ اقدام عملی برای گذر از پیک تابستان ۱۴۰۳ در استان تهران خبر داد و گفت: با بررسی دقیق تک به تک شهرها و مناطق برقی تحت پوشش، این ۱۲۴ اقدام استحصال شده و به دقت در حال فعالیت در این راستا هستیم.

وی افزود: پیش‌بینی می‌کنیم نیاز مصرف برق در پیک تابستان امسال در استان تهران به ۴۰۰۰ مگاوات برسد که در نظر داریم با برنامه‌ریزی‌های دقیق صورت گرفته، ۵۰۳ مگاوات پیک‌سایی و مدیریت بار اعمال کنیم تا پیک تابستان امسال در استان تهران به حدود ۳۵۰۰ مگاوات کاهش پیدا کند.

کد خبر 6109782

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha