۱ خرداد ۱۴۰۳، ۹:۵۴

امیر خیام با مهر مطرح کرد؛

از آداب و فرهنگ خودمان فاصله گرفته‌ایم

از آداب و فرهنگ خودمان فاصله گرفته‌ایم

امیر خیام می‌گوید تمام تلاشش در نوشتن ایجاد پلی بین فرهنگ گذشته و حال است و احساس می‌کند امروز از آداب و فرهنگ خود فاصله گرفته‌ایم.

امیر خیام نویسنده کتاب «سد نصرالدین» در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به استقبال اهل علم و ادب از سی و پنجمین نمایشگاه کتاب تهران و چالش افزایش قیمت در آن گفت: خوشبختانه امسال نسبت به سال پیش شاهد استقبال بهتری بودیم. البته نباید فراموش کنیم که بالا رفتن قیمت کتاب باعث فاصله بین مخاطبان و خرید کتاب شده‌است.

وی افزود: امیدوارم تدبیری برای قیمت کتاب‌ها درنظر گرفته شود تا سرانه‌ی مطالعه آسیب نبیند و مردم در اوقات فراغت بتوانند مطالعه کنند و کمتر به مسائل حاشیه‌ای زندگی بپردازند.

این‌نویسنده درباره به اثر تازه‌اش گفت: کتاب دوم که هنوز به چاپ‌ نرسیده‌، جلد دوم کتاب «سد نصرالدین» است؛ این کتاب شامل اتفاقات و خاطراتی‌ است که در جلد اول ذکر نشده‌ است.

خیام درباره وجه تمایز کتاب جدید خود با اثر قبلی‌اش گفت: در کتاب جدید علاوه بر پرداختن به خاطره‌های جامانده، گریزی هم به خاطرات انقلاب و دفاع مقدس زدم. علاوه بر این‌ها در کتاب جدید به تعدادی از مشاهیر مطرح شهر خودمان که کمتر نام‌شان شنیده شده نیز پرداختم. تمام تلاشم در نوشتن ایجاد پلی بین فرهنگ گذشته و حال است. احساس می‌کنم امروزه از آداب و فرهنگ خودمان کمی فاصله گرفته‌ایم؛ این کتاب‌ها شاید موجب آشتی و آشنایی نسل جوان با فرهنگ عمیق ایرانی باشد.

وی در رابطه با نسخه صوتی «کتاب سد نصرالدین» که توسط اردشیر منظم خوانده شده است، افزود: من از این اتفاق خیلی لذت بردم. اما یک جاهایی هم بود که دلم میخواست با لهجه تهرانی گفته شود اما میسر نبود. امیدوارم مخاطبان اهل ادب از گوش دادن این کتاب لذت ببرند.

خیام در ادامه راجع‌به کتاب‌های مورد علاقه‌اش گفت: از مجموعه آبنبات‌های مهرداد صدقی خیلی لذت بردم. خنداندن به مراتب کار سختی است. صدقی به شدت تواناست و با طنز خیلی آشناست. اگرچه کتاب گران‌تر شده و این دغدغه مهمی‌است اما کتاب ترمیم کننده است و نباید از آن غافل باشیم.

کد خبر 6111401

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha