۱ خرداد ۱۴۰۳، ۱۶:۰۴

در گفت‌وگو با رسانه‌ها مطرح شد؛

آغاز برداشت گندم و کلزا از مزارع پلدختر

آغاز برداشت گندم و کلزا از مزارع پلدختر

خرم‌آباد - سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان پلدختر از شروع برداشت و خرید تضمینی گندم و کلزا در ماه جاری در شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، احمدرضا ساتیاروند امروز سه‌شنبه در گفت‌وگو با رسانه‌ها، اظهار داشت: برداشت محصول گندم در مناطق جنوبی شهرستان از مورخه ۲۲/‏۰۲/‏۱۴۰۳‬ و برداشت کلزا نیز در مورخه ۲۴/‏۰۲/‏۱۴۰۳‬ آغاز شده که عملیات برداشت گندم در مناطق سردسیر شهرستان پلدختر تا پایان خردادماه سال جاری ادامه می‌یابد.

وی با بیان اینکه شش کمیسیون، خرید کلزا و گندم مازاد بر نیاز کشاورزان پلدختر را خریداری می‌کنند، افزود: پنج کمیسیون از این تعداد مربوط به تعاون روستایی و یک کمیسیون مربوط به بخش خصوصی است و کشاورزان می‌توانند گندم مازاد بر نیاز خود را به مراکز مذکور تحویل دهند.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان پلدختر، افزود: پیش‌بینی می‌شود باتوجه‌به سال زراعی نرمال جاری، میزان برداشت گندم حدود ۲۷ هزار تن باشد.

ساتیاروند از کشاورزان درخواست کرد به میزان رطوبت گندم تولیدی در هنگام برداشت توجه کرده و از برداشت گندم با رطوبت بالای ۱۲ درصد خودداری کنند چرا که مراکز خرید تضمینی از دریافت آن خودداری می‌کنند.

وی به موضوع بااهمیت سوزاندن بقایای محصولات و کاه و کلش بعد از برداشت نیز اشاره کرد و گفت: کشاورزان عزیز شهرستان از سوزاندن بقایای گیاهی بعد از برداشت کاه و کلش جداً خودداری کنند تا به کشاورزی و محیط‌زیست آسیب وارد نشود.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان پلدختر، بیان کرد: نرخ خرید تضمینی گندم برای سال زراعی ۱۴۰۲ - ۱۴۰۳ به قیمت ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان است.

ساتیاروند، گفت: در سال گذشته میزان خرید تضمینی گندم شهرستان ۳۲ هزار تن و کلزا ۲۳۱ تن بوده است و از آغاز خرید تضمینی تا تاریخ امروز میزان خرید تضمینی گندم شهرستان ۲۳۰۰ تن و کلزا ۲۰۰ تن بوده است.

کد خبر 6114950

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha