۲ خرداد ۱۴۰۳، ۱۲:۱۳

لیگ ملت‌های والیبال- برزیل

افشاردوست: انتظارت را از تیم ملی بالا نبریم/ کسب سهمیه سخت است

افشاردوست: انتظارت را از تیم ملی بالا نبریم/ کسب سهمیه سخت است

مدرس جهانی والیبال، گفت: با توجه به شرایط آماده‌سازی و فرصت کوتاه کادرفنی، نباید انتظارات را از تیم ملی ایران بالا برد و کار تیم ملی برای صعود به المپیک پاریس سخت است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فدراسیون والیبال، محمود افشاردوست در خصوص شرایط تیم ملی در آستانه آغاز دیدارهایش در لیگ ملت‌ها، گفت: در ابتدا شهادت ریاست محترم جمهوری و جمعی از همراهان‌شان در سانحه هوایی را تسلیت عرض می‌کنم. واقعیت این است که در طول اردوی آماده‌سازی تیم ملی در تهران، فقط دو هفته از تمرینات با حضور سرمربی جدید یعنی آقای پائز و تمامی بازیکنان انجام شد که مدت زمان کوتاهی برای آمادگی برای حضور در لیگ ملت‌ها و کسب سهمیه المپیک به حساب می‌آید. با توجه به زمان کوتاه اضافه شدن سرمربی و لژیونرها به تمرینات آماده‌سازی، معتقدم که نباید انتظارات را از تیم ملی والیبال بالا برد.

دبیرکل اسبق فدراسیون والیبال در خصوص شرایط رقبای تیم ملی در لیگ ملت‌ها، گفت: البته زمان کوتاه آماده سازی، برای سایر تیم‌ها نیز وجود دارد اما تفاوت آن‌ها با تیم ملی والیبال ایران در این است که سال‌هاست به این شرایط عادت دارند و لیگ شأن با فاصله کمی از مسابقات جهانی تمام می‌شود و البته این موضوع می‌تواند مانند یک شمشیر دو لبه برای تیم ملی والیبال‌مان عمل کند. اگر پائز در طول این دو هفته انگیزه بازیکنان و شرایط روحی و روانی آن‌ها را به شکلی تقویت کرده باشد که شرایط حساس پیش‌رو را درک کنند، شاید تیم ملی نتایج خوبی کسب کند اما باید پذیرفت که شرایط سخت است.

افشاردوست با اذعان به پرقدرت‌بودن حریفان ایران در هفته اول لیگ ملت‌ها، گفت: دیدارهایی که در هفته اول داریم رقابت با رقبای مستقیم‌مان برای کسب سهمیه المپیک به حساب می‌آید. سرمربی تیم ملی صربستان ایگورکولاکویچ است که چهارسال هدایت تیم ملی والیبال ایران را برعهده داشت و شناخت زیادی از والیبال ایران دارد که قطعاً این مسئله کار را برای بازیکنان‌مان سخت خواهدکرد، تیم ملی آرژانتین دارنده مدال برنز دوره قبل المپیک است و تیم ملی ایتالیا قهرمان جهان است و پیشینه خوبی دارد. اگرچه تیم ملی کوبا از سال‌های پرافتخار گذشته خودش فاصله گرفته اما تیمی متشکل از بازیکنان پر انرژی و سرعتی است که در روز نخست نیز برزیل را شکست داد.

مربی سابق تیم ملی والیبال ایران با اشاره به شانس کم تیم ملی برای صعود به المپیک، گفت: روی کاغذ شانس‌مان برای صعود به المپیک کم است اما در ورزش، غیر ممکن وجود ندارد و زیاد پیش می‌آید در روزی که پیروزی خود را محتمل می‌دانید شکست بخورید و بالعکس. نمی‌توانیم بگوییم چون شانس‌مان کم است نتیجه نخواهیم گرفت. باید تلاش‌مان را بکنیم و همه وجودمان را بگذاریم. نه تنها فدراسیون بلکه بازیکنان و کادر فنی باید همه وجود خود را برای این مسابقات بگذارند تا شانس، برای صعود به المپیک ایجاد کنند و تلاش کنیم تا با همدلی بیشتر بازیکنان و کادرفنی، این اتفاق بزرگ رخ دهد.

ششمین دوره لیگ ملت‌ها در گروه مردان از روز سه شنبه یکم خرداد آغاز شده است و تیم ملی والیبال ایران ساعت ۳:۳۰ دقیقه بامداد روز پنجشنبه سوم خرداد در نخستین مسابقه خود به مصاف تیم صربستان می‌رود.

کد خبر 6115653

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha