۳ بهمن ۱۳۸۶، ۹:۰۸

روایت یک نویسنده سوئدی از موزامبیک در "راز آتش"

روایت یک نویسنده سوئدی از موزامبیک در "راز آتش"

"راز آتش" نوشته هنینگ مانکل با ترجمه بهمن رستم آبادی از سوی نشر نی منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، این رمان که در سال 1995 نوشته شده است در 12 فصل به مصائب زندگی دختری موزامبیکی به نام سوفیا می پردازد.

در بخشی از کتاب می خوانیم: ...سوفیا خواهرت خیلی خسته بود، بدنش خیلی صدمه دیده بود، خیلی درد می کشید و فقط دلش می خواست بخوابد تا درد نکشد. حالا دارد همین کار را می کند. او دیگر درد نمی کشد. فکر می کنم باید خوشحال باشیم که دیگر زجر نمی کشد . با وجود این باید غمگین هم باشیم چون او را از دست دادیم. سوفیا! خواهرت درد زیادی کشید، برای همین بود که مرد.

هنینگ مانکل نویسنده معروف سوئدی در سال 1948 در استکهلم به دنیا آمد و در دهکده ای در شمال این کشور بزرگ شد. او برای نوشتن مجموعه داستانهای جنایی کورت والندر شهرت جهانی کسب کرد و فیلمهایی نیز از روی این مجموعه ساخته شد. علاوه بر این نمایشنامه ها و رمانهای کودک او نیز مطرح اند. مانکل از سن 20 سالگی کار نویسندگی و دستیاری کارگردانهای تئاتر را در تئاتر ریکس استکهلم آغاز کرد. وی در سال 1985 تئاتر اونیدا را در شهر ماپوتوی کشور موزامبیک بنیان گذاشت و از آن زمان بخش عمده ای از زندگی اش را در این کشور می گذراند. او هم اکنون صاحب موسسه ای انتشاراتی است که هدف آن حمایت از استعدادهای جوان در کشور سوئد و نیز در آفریقاست.

"راز آتش" در 1100 نسخه، 152 صفحه و با قیمت 2600 تومان روانه بازار کتاب شده است.  

کد خبر 619869

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha