۲۷ اردیبهشت ۱۳۸۷، ۱۶:۰۴

بازیگران هالیوود مذاکره با استودیوها را از سر می‌گیرند

بازیگران هالیوود مذاکره با استودیوها را از سر می‌گیرند

انجمن بازیگران آمریکا SAG و استودیوهای مطرح هالیوود یک هفته پس از شکست مذاکرات اولیه به توافق رسیدند از 28 مه (هشت خرداد) پای میز مذاکره باز‌گردند.

به گزارش خبرنگار مهر، رویترز اعلام کرد با توجه به اینکه قرارداد انجمن بازیگران با اتحادیه تهیه‌کنندگان سینما و تلویزیون AMPTP روز 30 ژوئن (10 تیر) به پایان می‌رسد، دو طرف برای عقد قرارداد جدید کمی بیش از چهار هفته فرصت دارند. در غیر این صورت هالیوود باید خود را برای اعتصاب احتمالی حدود 120 هزار عضو انجمن بازیگران آمریکا آماده کند.

مذاکرات اولیه بازیگران و استودیوها از 15 آوریل آغاز شد و دو طرف بر حصول توافق پیش از انقضاء قرارداد فعلی تاکید داشتند. این در حالی است که صنعت فیلمسازی آمریکا هنوز با مشکلات ناشی از اعتصاب 100 روزه انجمن نویسندگان آمریکا WGA رو به روست که فوریه پیش به پایان رسید و سه میلیارد دلار برای صنعت ضرر به همراه داشت.

اما اتحادیه تهیه‌کنندگان سینما و تلویزیون به نمایندگی از استودیوها مذاکرات را به خاطر آنچه "خواسته‌های نامعقول" انجمن بازیگران عنوان شد، ناتمام باقی گذاشت. هر دو طرف علت اصلی اختلاف را تقاضای بازیگران برای دریافت سهم بیشتر بابت فروش‌ دی‌وی‌دی‌ها و توزیع محصولات به صورت آنلاین اعلام کردند.

استودیوها در مقابل با اعلام این مسئله که قصد دارند با استفاده از قوانین جدید فیلم‌های تلویزیونی و کلیپ‌های سینمایی را بدون کسب اجازه از بازیگران آن، در اینترنت پخش کنند، خشم انجمن بازیگران را برانگیختند.

فردای آن روز AMPTP با فدراسیون هنرمندان تلویزیون و رادیو آمریکا AFTRA که از آن به عنوان اتحادیه خواهر انجمن بازیگران یاد می‌شود، وارد مذاکره شد و انتظار می‌رود به سرعت با این اتحادیه به توافق برسد.

مسئولان ارشد SAG گفته‌اند در پی قراردادی هستند که شرایط آن بهتر از توافق‌های اخیر تهیه‌کنندگان با انجمن نویسندگان و انجمن کارگردانان آمریکا باشد.

کد خبر 684343

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha