۱ تیر ۱۴۰۵، ۹:۲۵

چرا کمک‌هزینه عائله‌مندی به همسر بیمه‌شده متوفی پرداخت نمی شود

چرا کمک‌هزینه عائله‌مندی به همسر بیمه‌شده متوفی پرداخت نمی شود

یکی از سئوالات همسران بازمانده‌ تک‌نفره تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی، این است که چرا کمک‌هزینه عائله‌مندی به آنها پرداخت نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، یکی از پرسش‌های متداول درباره متناسب‌سازی و افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران سال ۱۴۰۵، این سئوال است که چرا به همسران بازمانده‌ تک‌نفره کمک‌هزینه عائله‌مندی پرداخت نمی‌شود.

سازمان تامین اجتماعی، پاسخ داده است: پرداخت کمک هزینه عائله‌مندی طبق قانون تأمین اجتماعی جزو تکالیف سازمان تامین اجتماعی نیست. از طرفی، بر اساس مقررات مربوطه، این پرداختی برای مردان مستمری‌بگیر بازنشسته پیش‌بینی شده است که همسر تحت تکفل داشته باشند.

بنابراین پرداخت این مزیت به همسر بیمه‌شده متوفی که خود مستمری بازماندگان را دریافت می‌کند، فاقد موضوعیت و مستند قانونی است.

کد مطلب 6867419

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • Zzz IR ۱۴:۲۰ - ۱۴۰۵/۰۴/۰۱
      37 0
      چرا نباید پرداخت شه؟ مگر درزمان زنده بودن از حق زن وبچه نزدن که بیمه پرداخت کنن برای این روزها؟
      • IR ۰۰:۲۶ - ۱۴۰۵/۰۴/۰۳
        0 3
        چون همونی که پرداخت کرده الان همسرش داره به عنوان حقوق میگیره خودش عائله هست دیگه چه عائله مندی میخواد بگیره کل حقوق دست عائلست
    • مریم کمالی IR ۱۷:۰۴ - ۱۴۰۵/۰۴/۰۱
      29 0
      چرا از سال۱۴۰۵حق عاعله مندی از حقوق مستمری بگیر حذف شده
    • مریم IR ۰۰:۴۹ - ۱۴۰۵/۰۴/۰۲
      20 0
      ممنون عوض اینکه از قشر ضعیف حمایت کنید روز به روز بیشتر میزنید توی سرشون
    • IR ۰۱:۴۱ - ۱۴۰۵/۰۴/۰۲
      20 0
      خدایی این انصافه که چندرغاز رفت روی حقوقهای بازماندگان وشما3تومان از اون مبلغ کم کردید این عدالته
    • اص IR ۰۳:۱۸ - ۱۴۰۵/۰۴/۰۲
      22 0
      بازمانده ای که نصف حقوقش میره برای دکترو دارو چرا باید حق عائله مندی رو بهش ندین تاحالا جزو قانون بودامسال جزو قانون نیست بخدا بازنشستگان و مستمری بگیران از بدبخت‌ترین قشر این جامعه هستن
    • م IR ۰۸:۴۰ - ۱۴۰۵/۰۴/۰۲
      29 0
      چرا تابحال قانون بود و پرداخت میشد؟امسال قطع شدتادوزارکه اضافه شده بود راکم کنند وزیادبه سازمان تامین اجتماعی فشارنیاد
    • ناشناس IR ۰۹:۰۷ - ۱۴۰۵/۰۴/۰۲
      13 0
      مگر حقوق ارث نیست ؟ ارث زن یک چهارم یا یک هشتم دارایی مرد است مسئولین از بودجه کشور غیر شرعی می بخشند و ارث را کامل واریز می کنند
    • IR ۰۹:۴۰ - ۱۴۰۵/۰۴/۰۲
      16 0
      کسی که شوهرش فوت شده و یک دختر یا شاید دو تا یا بیشتردارد چرا باید حق عائله مندی نگیرد
    • اکرم‌معنوی IR ۰۹:۵۵ - ۱۴۰۵/۰۴/۰۲
      11 0
      سلام چرا باید حق عائله مندی ازسال ۱۴۰۵ غیر قانونی اعلام بشه چطور تا به حال قانونی بوده یه دفعه و یک شبه پرداخت اون غیرقانونی شد من به شخصه بچه معلول دارم با کلی هزینه دو میلیون تومان هم کمک خرجم بود لطفا مساعدت کنید خدارو خوش نمیاد حق یتیم خوردن نداره
    • امیره IR ۱۱:۰۲ - ۱۴۰۵/۰۴/۰۲
      9 0
      چرا باید پرداخت نشه تو این گرونی ما باید چکار کنیم تو رو خدا پیگیر بشین از قشر ضعیف و بازماندگان حمایت کنید
    • زهرا IR ۱۲:۰۷ - ۱۴۰۵/۰۴/۰۲
      9 0
      بجای اینکه مبلغی به حقوق این قشر بی سرپرست اضافه کنید مبلغ قابل توجهی از حقوق شونو کم کردید !
    • IR ۱۲:۲۰ - ۱۴۰۵/۰۴/۰۲
      15 0
      وقتی مرد بازنشسته میشه کار دوم رو ادامه میده ولی مردی که فوت میکنه به جای حمایت از همسر تازه حقش هم نادیده گرفته میشه معمولا هم ‌ افرادی که فوت میکنن حقوق کامل ندارن و حداقل بگیر هستن این قانون ها کجا تایید میشه بدون فکر!!!
    • IR ۱۲:۲۱ - ۱۴۰۵/۰۴/۰۲
      9 0
      یهو فهمیدید؟ آخه تا ماه پیش میشد
    • ناشناس GB ۱۳:۲۳ - ۱۴۰۵/۰۴/۰۲
      9 0
      تا حالا چرا پرداخت میشده؟؟!تا حال قانون نبوده؟
    • IR ۱۵:۴۶ - ۱۴۰۵/۰۴/۰۲
      14 0
      ما اعتراض داریم چرا وقتی بیمه پرداخت میکردیم به تعداد نفرات پول بیمه میگرفتین الان چی شد که حق مارا نمی‌دین سه تومان اضافه کردین سه تومان هم کم کردین این چه کلاه گشادیه که سر ما بدبختا میزارین خیلی پول زیادی دریافت میکردیم 33سال پول بیمه دادیم که حقوق ما الان بشه 20
    • جعفری US ۱۶:۵۳ - ۱۴۰۵/۰۴/۰۲
      8 0
      من با سه تا بچه چطوری تو این اوضاع زندگی کنم با سه تومن افزایشی
    • فاطمه IR ۱۷:۰۰ - ۱۴۰۵/۰۴/۰۲
      10 0
      جای تأسف داره،سه ماهه ده بار روی قیمتها رفته درحالیکه قشر مستمری بگیر و بازنشسته دارن با همون حقوق کم سر میکنند و صداشون درنمیاد با امید به افزایش 60درصدی یا 45درصدی حقوق چه افزایشی