۳۱ خرداد ۱۳۸۷، ۱۱:۵۳

کرمی "شکار بزرگ شنبه" را در تالار هنر اجرا می‌کند

کرمی "شکار بزرگ شنبه" را در تالار هنر اجرا می‌کند

شهرام کرمی قصد دارد نمایش "شکار بزرگ شنبه" را برای گروه سنی کودک و نوجوان مردادماه امسال در تالار هنر به صحنه ببرد.

این نویسنده و کارگردان تئاتر در این باره به خبرنگار مهر گفت: من از سال گذشته قصد داشتم نمایشی را در تالار هنر اجرا کنم. به همین منظور چند متن را به شورای انتخاب تالار پیشنهاد دادم که در نتیجه "شکار بزرگ شنبه" برای اجرا انتخاب شد و قرار است از 15 مرداد در تالار هنر اجرا شود.

کرمی درباره داستان و شیوه اجرای نمایش توضیح داد: این نمایش داستان پدر و پسری است که می‌خواهند بزرگترین حیوان دنیا را شکار کنند. پسر که نامش شنبه است در این راه به شناخت بیشتری نسبت به زندگی می‌رسد. "شکار بزرگ شنبه" در راستای کارهای گذشته‌ام بر مبنای خلاقیت و حضور بازیگر روی صحنه با کمترین امکانات شکل گرفته و اجرا می‌شود.

وی درباره دیگر فعالیت‌های خود در حوزه تئاتر کودک گفت: نمایشنامه کودک برای من به عنوان یک مقوله ادبی دشوار مطرح بوده و متأسفانه در کشور ما تئاتر کودک بیشتر روی اجرا متکی است و کمتر به ادبیات و متون نمایشی قوی اتکا دارد. امسال همزمان با اجرای "شکار بزرگ شنبه" دو نمایشنامه "خانه خورشید" و "سفر به شهر لک لک‌ها" از سوی نشر خورشیدآفرین به بازار می‌آید.

کرمی ادامه داد: این دو نمایشنامه هنوز اجرا نشده و اولین نمایشنامه‌های من در گروه سنی کودک و نوجوان هستند که چاپ می‌شوند. "خانه خورشید" با ساختار نسبتا پیچیده ماجرای رویای یک پرنده دریایی را تصویر می‌کند که دوست دارد تا نزدیک خورشید پرواز کند. "سفر به شهر لک لک‌ها" نیز شاد و کودکانه و ماجرای سفر گروهی از بچه‌های یک محله به شهر لک لک‌هاست.

نمایش "شکار بزرگ روباه" با بازی آرش نوذری، مجید تفرشی، هومن خدادوست، مهناز انسانی و آیدا صادقی از 15 مرداد در تالار هنر به صحنه می‌رود. سیروس همتی طراح صحنه و مدیر اجرا و محمد فرشته‌نژاد آهنگساز این نمایش هستند.

کد خبر 702586

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha