۲۸ تیر ۱۳۸۷، ۱۴:۲۳

جشنواره فیلم نیویورک با "کلاس" آغاز می‌شود

جشنواره فیلم نیویورک با "کلاس" آغاز می‌شود

چهل و ششمین جشنواره فیلم نیویورک با فیلم فرانسوی "کلاس" به کارگردانی لورن کانته آغاز می‌شود که ماه مه پیش جایزه نخل طلای جشنواره کن را از آن خود کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، رویترز اعلام کرد جشنواره فیلم نیویورک که اواخر سپتامبر برگزار می‌شود، یکی از مهمترین رویدادهای سینمایی آمریکا و بیشتر محلی برای نمایش فیلم‌های هنری و بین‌المللی است که همین ویژگی آن را از جشنواره فیلم ترابیکا در منهتن متمایز ساخته است.



صحنه‌ای از فیلم "کلاس"

فیلم "کلاس" با عنوان فرانسوی "میان دیوارها" بر اساس زندگینامه شخصی فرانسوا بگودو معلم فرانسوی ساخته شده و داستان آن در مدرسه‌ای خشن در پاریس روی می‌دهد. در این فیلم یک سال تحصیلی در یکی از کلاس‌های مدرسه‌ای‌ با شاگردانی از نژادهای مختلف به تصویر درآمده و وقایع از منظر معلم کلاس که نقش او را خود بگودو بازی می‌کند، تصویر می‌شود.

"کلاس" اولین فیلم فرانسوی پس از 21 سال است که جایزه نخل طلای کن را از آن خود می‌کند. کانته در این فیلم با استفاده از معلمان و دانش آموزان واقعی، به درون دبیرستانی در پاریس می‌رود و بزرگ شدن در فرانسه مدرن و کلنجار رفتن با مسائلی چون نژاد، طبقه و فردیت را به تصویر درمی‌آورد.

ریچارد پنا، رئیس انجمن فیلم مرکز لینکلن که دو دهه است ریاست کمیته انتخاب فیلم‌های جشنواره نیویورک را به عهده دارد، در بیانیه‌ای گفت: لورن کانته نوعی جدید از سینمای اجتماعی را پایه‌گذاری کرده است. "کلاس" بهترین نمونه از کار مهم این فیلمساز است و ما از اینکه این دوره جشنواره نیویورک با فیلم او آغاز می‌شود، خرسند هستیم.

داستان فیلم "کلاس" با اعتراض‌های اخیر معلمان، کارکنان بخش‌های دولتی و دانش‌آموزان به سیاست‌های دولت سارکوزی بی‌ارتباط نیست. این فیلم در عین حال مضمونی گسترده‌تر را مورد توجه قرار می‌دهد و درباره جایگاه جوانان خانواده‌های مهاجر در جامعه فرانسه بحث می‌کند.

چهل و ششمین جشنواره فیلم نیویورک از 26 سپتامبر تا 12 اکتبر (پنجم تا 21 مهر) برگزار می‌شود و مرور آثار ناگیسا اوشیما فیلمساز ژاپنی و گی دوبور فیلمساز آوانگارد فرانسوی از جمله بخش‌های جشنواره امسال است.

کد خبر 717503

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha