۱۳ مرداد ۱۳۸۷، ۱۱:۲۵

داستانی از داوود امیریان توسط کمال تبریزی سریال می‌شود

داستانی از داوود امیریان توسط کمال تبریزی سریال می‌شود

داستان بلند و نوجوانانه "دوستان خداحافظی نمی کنند" نوشته داوود امیریان توسط کمال تبریزی به سریال برگردانده می شود.

داوود امیریان با اعلام این خبر به خبرنگار مهر گفت: فیلمنامه این داستان را رضا مقصودی نوشته و من نیز امتیاز کار را واگذار کرده ام. قرار است کمال تبریزی این داستان را به مجموعه تلویزیونی تبدیل کند. این سریال احتمالا از شبکه دوم سیما پخش خواهد شد.

داستان بلند "دوستان خداحافظی نمی کنند" اولین بار در سال 85 توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شد. ماجرای این داستان درباره دو نوجوان به نام های مرتضی و آرش است که از کانون اصلاح و تربیت فرار می کنند و در این بین آرش سوار قطاری می شود که داوطلبان جنگ در آن راهی جبهه هستند. او ناخواسته در میان بسیجیانی که وی را در میان خود پذیرفته اند قرار می گیرد و کم کم با آنان اخت می شود و با وجودی که برای جنگ و جبهه نیامده ناگزیر با آنان راهی می شود. به پادگان می رسند و در آنجا ماجراهایی تازه رخ می دهد و در نهایت تحولاتی در وی پدید می آید...

این کتاب در دوره هشتم جشنواره کتاب سال دفاع مقدس (در بخش رمان و داستان‌های بلند کودک و نوجوان) مورد تقدیر قرار گرفت.

امیریان که در سال های اخیر بیشتر به فیلمنامه نویسی و سینما روی آورده، فیلمنامه "نفوذی" را هم بر اساس خاطرات عباس حسینمردی (آزاده) برای جمال شورجه نوشته تا به فیلم درآید. این فیلم قرار بود پارسال تولید شوو ولی این کار به امسال موکول شد و قرار است به احتمال زیاد با نقش آفرینی جمشید هاشم پور و محمود پاک نیت ساخته شود.

از داوود امیریان کتاب هایی چون "بهشت برای تو"، "مین نخودی"، "داستان بهنام" (زندگینامه شهید بهنام محمدی)، "ایرج خسته است" و "مترسک مزرعه آتشین" منتشر شده است.

کد خبر 726139

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha