۱۴ مرداد ۱۳۸۷، ۱۲:۰۷

ابطحی درپاسخ به مهرتایید کرد:

وجود مافیا در بخش دخانیات

وجود مافیا در بخش دخانیات

مدیرعامل شرکت دخانیات ایران وجود مافیا در این بخش را تایید کرد و گفت: هم اکنون صدای پای مافیا را هم می شنویم.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمود ابطحی این مطلب را امروز در اولین نشست خبری خود در محل این شرکت و در پاسخ به پرسش مهر اعلام کرد. وی گفت: مافیا درصدد است این صنعت را در کشورهای منطقه گسترش و در درازمدت کشورها را به واردکننده محصولات دخانی تبدیل کند.

وی تاکید کرد با حمایت رئیس جمهوری و وزیر صنایع و معادن، با مافیا و به طور کلی کسانی که به دنبال حذف تولید ملی محصولات دخانی هستند، برخورد خواهیم کرد.

ابطحی میزان تولید داخلی محصولات دخانی در سال 86 را معادل 27.3 میلیارد نخ عنوان کرد و گفت: قصد داریم این میزان را در سالجاری به بیش از 44 میلیارد نخ افزایش دهیم.

وی در عین حال، برآورد نیاز مصرفی در کشور را 59 میلیارد نخ در سال 86 عنوان کرد و گفت: از این میزان، حدود 23 میلیارد نخ از طریق واردات رسمی تامین شده است، ضمن اینکه برآوردها از ورود 8.5 میلیارد نخ سیگار به صورت قاچاق در سال گذشته حکایت دارد.

مدیرعامل شرکت دخانیات ایران گردش مالی سالیانه این شرکت را 950 میلیارد تومان اعلام کرد و اظهارداشت: در سال 86 معادل 3 میلیون دلار صادرات توتون و تنباکو داشتیم.

وی با بیان اینکه 74 درصد توتون مورد نیاز در کشور از طریق واردات تامین می شود، تصریح کرد: براساس آمار فائو، ایران پانزدهمین کشور واردکننده محصولات دخانی در جهان است که از این بابت متاسفیم.

ابطحی همچنین همکاری مشترک با کمپانیهای بزرگ دنیا در زمینه تولید محصولات دخانی برای مقابله با قاچاق این محصولات را از جمله برنامه های در حال اجرایی این شرکت اعلام کرد.

کد خبر 726884

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha