۵ شهریور ۱۳۸۷، ۱۰:۴۱

گزارش مهر/

کنسرت گروه "دستان"با اعتراض شجریان به پایان رسید

کنسرت گروه "دستان"با اعتراض شجریان به پایان رسید

آخرین شب از کنسرت گروه دستان و همایون شجریان به دلیل قطع برق و نارسایی در به کار انداختن سیستم اضطراری برق با اعتراض شدید استاد شجریان مواجه شد.

به گزارش خبرنگار مهر، خاموشی تالار بزرگ کشور دقایقی پس از استقرارحاضرین در سالن صورت گرفت و تماشاگران یک ساعت و نیم در سالن گرم و نیمه تاریک و بدون تهویه برای شروع کنسرت به انتظار نشستند.

با آمدن برق و قبل از ورود گروه به سالن استاد محمدرضا شجریان با چهره ای برافروخته به روی صحنه آمد و خطاب به حاضرین در سالن چنین گفت : دست همه شما را می بوسم ، ما هم مانند شما میهمان تالارکشور هستیم و نمی دانم که با اوضاعی که پیش آمد چطور می شود میزبان از حال مهمان خود خبر نداشته باشد و نداند که این همه نارسایی از کجاست. متاسفانه باید بگویم قطع برق و نارسایی از جانب برخی دوستان بوده که همه ما را شرمنده کرد.

استاد شجریان درمیان انبوه جمعیت و تشویق بی امان آنها با اشاره به آمادگی اعضای گروه دستان گفت : اعضای گروه دستان از این اتفاق خیلی عصبی و دچار آشفتگی روحی شدند اما صبر و حوصله شما باعث روحیه دادن به آنها شد ولی تمام دوستانی که می خواستند این برنامه را خراب کنند باید بدانند که جلوی رشد موسیقی را نمی توان گرفت تا زمانی که زبان فارسی هست موسیقی اصیل ایرانی هم زنده خواهد ماند.

پس از پایان صحبت های استاد آواز موسیقی ایران گروه "دستان" به روی صحنه آمدند و قبل از شروع اعلام شد که به دلیل تکمیل فیلمبرداری از برنامه برخلاف شبهای گذشته قطعات بخش دوم کنسرت دستان به آهنگسازی سعید فرجپوری در مایه بیات اصفهان در بخش اول اجرا خواهد شد.

قطعه بی کلام "اشتیاق"، آغازگر این کنسرت بود که با ساز و آواز، تصنیف "چین زلف" با استفاده از اشعار عطار نیشابوری، ساز و آواز "عشق پاک" با شعری از فریدون مشیری ، تصنیف "اسرار عشق" براساس شعری از حافظ ، ساز و آواز "دلشده" با شعر عراقی ادامه پیدا کرد و با تصنیف ملی میهنی "وطن" با شعری از سیاوش کسرایی به پایان رسید.

پس از آنتراک کوتاه بخش دوم کنسرت "دستان" با عنوان " قیژک کولی" با تصنیف "عاشقانه" و شعری از حمید متبسم آغاز شد و پس از آن ساز و آواز ، تصنیف " قیژک کولی" با شعر محمدرضا شفیعی کدکنی ، قطعه بی کلام "مستانه "، ساز و آواز" کمند زلف" براساس شعری از حافظ اجرا شد و همچنین تصنیف" زهی عشق " با شعری از مولانا پایان بخش قسمت دوم از کنسرت گروه موسیقی "دستان" بود.

پس از پایان بخش دوم کنسرت و در پی تشویق های بی امان و تقاضای حاضرین برای اجرای تصنیف" مرغ سحر" اعضای گروه موسیقی "دستان" به روی صحنه آمدند ودوباره برجای خود نشستند؛ همایون شجریان درحرکتی غیر قابل پیش بینی از سکو پایین آمد و از پدرش خواست تا در اجرای "مرغ سحر" او را همراهی کند و آنگاه هر دو به روی صحنه آمدند و پدر و پسر تصنیف خاطره انگیز "مرغ سحر" را همراه با جمعیت یکصدا خواندند.

* حاشیه

- در آخرین شب از کنسرت همایون شجریان "حسین علیزاده"،" مجید درخشانی" و جمعی از هنرمندان موسیقی حضور داشتند. 

- علیرغم قطع برق و تاخیر یک ساعت و نیم در اجرای کنسرت، جمعیت حاضر در سالن همچنان مشتاقانه در سالن نشسته و با صبر و حوصله منتظر اجرای کنسرت گروه "دستان" بودند.

- در خاموشی سالن نور موبایل ها و تشویق های تماشاگران شور و حال خاصی به کنسرت بخشیده بود.

- دو شب از چهار شب برنامه گروه دستان با قطع برق مواجه شد.

کد خبر 736272

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha