۵ شهریور ۱۳۸۷، ۱۵:۱۵

سلولوئید دریمز حقوق پخش جهانی فیلم نادری را خرید

سلولوئید دریمز حقوق پخش جهانی فیلم نادری را خرید

شرکت مستقل سلولوئید دریمز مستقر در پاریس و لندن حقوق پخش جهانی فیلم جدید امیر نادری "وگاس: بر اساس یک داستان واقعی" را خرید که یکی از 21 فیلم بخش مسابقه جشنواره ونیز امسال است.

به گزارش خبرنگار مهر، اسکرین دیلی اعلام کرد "وگاس" پنجمین ساخته نادری پس از خروج از ایران است و داستان خانواده‌ای از طبقه کارگر را ترسیم می‌کند که پسری 12 ساله دارند و در حاشیه شهر لاس وگاس زندگی می‌کنند.

پدر خانواده می‌کوشد پسرش زندگی و آینده‌ای خوب داشته باشد، اما وقتی یک غریبه پیشنهاد خرید خانه آنها را می‌دهد همه چیز به هم می‌ریزد. فیلم جدید نادری در بخش مسابقه شصت و پنجمین جشنواره ونیز برای دریافت جایزه شیر طلایی رقابت می‌کند و روزهای 31 اوت و یکم و دوم سپتامبر در این جشنواره پخش می‌شود.

تدوین "وگاس" از 15 ژوئیه آغاز شد و نسخه نهایی آن در مدت 101 دقیقه آماده نمایش شد. این فیلم مورد توجه مدیر جشنواره لوکارنو قرار گرفت و برای مسابقه آن دعوت شد، اما مارکو مولر مدیر جشنواره ونیز آن را برای حضور در بخش مسابقه این رویداد معتبر سینمایی برگزید و نخستین نمایش جهانی فیلم در ونیز خواهد بود.

سلولوئید دریمز که یک شرکت تولید و توزیع مستقل است سال 1993 تاسیس شد و ریاست آن را هنگامه پناهی به عهده دارد. این شرکت حقوق پخش جهانی فیلم نادری جز بازار آمریکای شمالی را در اختیار دارد.

نادری فیلمسازی را با عکاسی آغاز کرد. او سازنده فیلم‌هایی چون "خداحافظ رفیق" 1350، "سازدهنی"، "تنگنا" و "تنگسیر" 1352، "مرثیه" 1356،‌ "ساخت ایران" 1357، "جستجو"‌ 1359،‌ "دونده"‌ 1361 و "آب،‌ باد، خاک" 1364 است.

کد خبر 739063

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha