۳۰ شهریور ۱۳۸۷، ۱۱:۵۵

باردم در سن سباستین جایزه ملی فیلم اسپانیا را گرفت

باردم در سن سباستین جایزه ملی فیلم اسپانیا را گرفت

بازیگر اسپانیایی برنده اسکار جمعه در دومین روز برگزاری پنجاه و ششمین جشنواره فیلم سن سباستین در مراسمی جایزه ملی فیلم اسپانیا را دریافت کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، هالیوود ریپورتر اعلام کرد مراسم تقدیر از خاویر باردم با حضور مادر او پیلار باردم و دوستش آنتونیو باندراس در هتل ماریا کریستینا برگزار شد و جایزه بازیگر معروف اسپانیایی را سزار آنتونیو مولینا وزیر فرهنگ اسپانیا به او اعطا کرد.

باردم 39 ساله که پارسال برای بازی در فیلم سینمایی "پیرمردها کشوری ندارند" برادران کوئن برنده اسکار شد، پس از دریافت جایزه ملی فیلم اسپانیا گفت: این جایزه را در این مقطع خاص زمانی برای حضور در حرفه‌ای می‌گیرم که عاشق آن هستم و به خاطر آن به خیلی‌ها خیلی چیزها بدهکارم.

بازیگر اسپانیایی در عین حال در کمدی "ویکی کریستینا بارسلونا" وودی آلن نقش یک هنرمند اغواکننده را بازی می‌کند که روز جمعه فیلم افتتاحیه بخبش جنبی مرواریدهای زابالتگی جشنواره سن سباستین امسال بود. پنه‌لوپه کروز و اسکارلت جوهانسن دیگر بازیگران فیلم جدید آلن هستند که اولین بار ماه مه پیش در بخش خارج از مسابقه جشنواره فیلم کن نمایش داده شد.

باردم گفت جایزه 30 هزار یورویی (43 هزار دلار) خود را به مردم صحرا، بنیاد بازیگران اسپانیا و معلم خود خوان کارلوس کورازا اهدا می‌کند. "پیش از فرارسیدن شب" و "دریای درون" از دیگر فیلم‌های اوست که برای هر دو جایزه بهترین بازیگر جشنواره ونیز را برد. روز جمعه آنتونیو باندراس نیز جایزه دونوستی یک عمر دستاورد هنری سن سباستین را دریافت کرد.

"اسب دوپا" نیز جمعه در بخش مسابقه جشنواره سن سباستین پخش شد. چهارمین فیلم سمیرا مخملباف درباره پسرکی فقیر است که نوجوانی ثروتمند استخدامش می‌کند تا مانند اسب او را بر پشت خود سوار و جابجا کند. "اسب دوپا" یکی از 19 فیلم بخش رسمی سن سباستین است که برای دریافت جایزه صدف طلایی رقابت می‌کنند.

فیلم در افغانستان با حضور بازیگران غیرحرفه‌ای فیلمبرداری شده است. مخملباف در نشست مطبوعاتی "اسب دوپا" بزرگترین چالش را در فیلمسازی کارگردانی فیلمی بر مبنای یک مضمون سوررئال به سبک واقعگرایانه و مستندوار دانست و گفت: می‌خواستم فیلم تماشاگران و خودم را شوکه کند. وقتی فیلمنامه را خواندم شوکه شدم.

"پسری با پیژامه راه‌راه" به کارگردانی مارک هرمن بریتانیایی دیگر فیلمی بود که روز جمعه در سن سباستین پخش شد. این فیلم بر مبنای کتاب پرفروش جان بوین ساخته شده و درباره ارتباط دو پسر است که زندگی آنها مسیری متفاوت را طی می‌کند.

پنجاه و ششمین جشنواره سن سباستین از 18 سپتامبر (28 شهریور) با فیلم "مرد دیگر" با بازی لیام نیسن، آنتونیو باندراس و لورا لینی آغاز شد و 27 سپتامبر (ششم مهر) با فیلم آمریکایی "برادران بلوم" برایان جانسن به پایان می‌رسد.

کد خبر 752584

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha