۲۸ مهر ۱۳۸۷، ۱۰:۰۲

امور گمرکی مناطق آزاد ساماندهی می شود

در اجرای راهکارهای طرح ملی ساماندهی روابط اقتصادی، تجاری و فرهنگی ایران در حوزه خلیج فارس، ساماندهی امور گمرکی در مناطق آزاد کشور جهت تسهیل صادرات مورد بررسی قرار گرفت و در این خصوص برنامه اجرایی ارائه شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین سلطانی نیا نماینده تام الاختیار وزیر بازرگانی در طرح ملی ساماندهی با اعلام این مطلب افزود: به موجب تصمیمات هفتمین نشست کمیته توسعه صادرات و سرمایه گذاری مقرر گردید ظرف یک ماه آینده نحوه انتصاب مدیران گمرکات مناطق آزاد کشور با پیشنهاد مدیر عامل و رئیس هیئت مدیره سازمانهای مناطق آزاد و حکم رئیس کل گمرک عملیاتی شود.

وی تصریح کرد: از این پس کلیه مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور می توانند با هماهنگی قبلی گمرک، نسبت به اخذ مجوز مربوط به مبدا و مقصد ترانزیت جهت عبور کالاهای ترانزیتی اقدام کنند. همچنین به منظور ایجاد وحدت رویه و تسهیل امور گمرکی در مناطق آزاد به زودی دستورالعمل اجرایی امور گمرکی مناطق آزاد تجاری - صنعتی ابلاغ می گردد.

سلطانی نیا ورود موقت ماشین آلات و تجهیزات واحدهای تولیدی و خدماتی مستقر در مناطق آزاد به سرزمین اصلی را با ارائه ضمانت نامه از سوی منطقه آزاد و با موافقت گمرک امکان پذیر دانست و خاطر نشان کرد: از این پس بنگاههای اقتصادی مستقر در مناطق آزاد می توانند از طریق وکالتنامه نسبت به ترخیص کالا و یا استرداد حقوق گمرک خود در گمرکات مرزی کشور اقدام کنند.

کد خبر 767680

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha