۱۸ آبان ۱۳۸۷، ۱۴:۳۵

مقامات دوکشور تاکید کردند:

همکاری ایران و موریس در کشاورزی و حمل و نقل

مقامات ارشد وزارت خارجه ایران و موریس بر همکاری دوکشور در زمینه کشت شکر و کشتیرانی تاکید کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین شیخ الاسلام قائم مقام وزیر خارجه کشورمان صبح امروز با وزیر خارجه موریس در پورت لویی پایتخت این کشور دیدار و در خصوص روابط دو جانبه و همکاری های بین دو کشور در زمینه های مختلف گفتگو کرد.

در این ملاقات قائم مقام وزیر خارجه کشورمان با اشاره به پیشینه تاریخی روابط موجود میان دو کشور و اراده مسئولان برای گسترش و تعمیق روابط ،  ایجاد خط کشتیرانی به منظور افزایش مبادلات تجاری و همکاری درزمینه کاشت و استحصال شکر میان دو پایتخت را از جمله موارد ممکن برای همکاری برشمرد و آمادگی کشورمان را برای انتقال تجربیات به طرف موریسی اعلام کرد.

وزیر خارجه موریس نیز با خیرمقدم به هیئت ایرانی و اظهار خرسندی ازروند رو به رشد مناسبات، مرودات سایسی - اقتصادی میان دو کشور را با توجه به قابلیت های فراوان، قابل رشد، ارتقاء و توسعه دانست و برضرورت مبادلات هیئت های کارشناسی میان دو کشور در جهت فعالیت های مشترک تجاری - صنعتی و اقتصادی تاکید کرد.

وی همچنین ضمن حمایت از فعالیت های صلح آمیز هسته ای کشورمان اظهار داشت: از تعهدات ایران نسبت به پایبندی و عمل به ان پی تی آگاهیم و می دانیم که ایران نسبت به این معاهده بین المللی کاملا صادق ومتعهد است.

وزیر خارجه موریس سپس آمادگی کشورش را جهت سرمایه گذاری در خصوص تولید شکر و بهره برداری بیشتر از مشتقات آن و همچنین خط کشتیرانی اعلام کرد.

شیخ الاسلام همچنین روز گذشته با آندره ژوگنوت رئیس جمهور موریس دیدار و درخصوص مسائل موردعلاقه دو کشور گفتگو کرد و زمینه هایی که کشورمان توانایی مشارکت ایران در پروژه های پیمانکاری در موریس دارد را برشمرد. 

وی در این دیدار آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای هر گونه همکاری و گسترش مناسبات را به اطلاع رئیس جمهور موریس رساند.

کد خبر 779155

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha