۲۱ آبان ۱۳۸۷، ۱۲:۰۷

"کلاس" نامزد دریافت جایزه لویی دلوک فرانسه شد

"کلاس" نامزد دریافت جایزه لویی دلوک فرانسه شد

نماینده فرانسه در اسکار 2009 در کنار شش فیلم دیگر برای دریافت جایزه لویی دلوک رقابت می‌کند که از معتبرترین جوایز سینمایی این کشور است.

به گزارش خبرنگار مهر، ورایتی اعلام کرد جایزه لویی دلوک که بیش از 70 سال قدمت دارد، بزرگترین جایزه سینمایی فرانسه برای تقدیر از دستاوردهای هنری است و اعضای هیئت داوری آن را گروهی از منتقدان مطرح این کشور شامل ژیل ژاکوب رئیس جشنواره کن تشکیل می‌دهند.

این جایزه در مقایسه با جوایز سزار که معادل فرانسوی اسکار است، معمولا به فیلم‌های چالش‌برانگیزتر اعطا می‌شود و در عین حال محبوبیت خود را حفظ کرده است. "کلاس" به کارگردانی لورن کانته داستانی نیمه‌مستند درباره شرایط سخت زندگی و تحصیل در بیرستانی در حومه پاریس را به تصویر می‌کشد.

این فیلم ماه پیش نخل طلا کن را از آن خود کرد و امسال به نمایندگی از فرانسه در بخش بهترین فیلم غیر انگلیسی‌زبان هشتاد و یکمین دوره اسکار حضور دارد. هیئت داوران جایزه لویی دلوک جز "کلاس" دو فیلم دیگر را نیز انتخاب کرده که سازندگان آن قبلا این جایزه را برده‌اند: "هر کی" ژان دوییون و "یک قصه کریسمس" آرنو دپلشن.

"سرافین" مارتین پروو، "ساعت‌های تابستان" اولیویه آسایاس، "اذان" ربا عامر زامش و مستند "زندگی مدرن" ریموند دوپاردون دیگر نامزدهای جایزه لویی دلوک هستند. "ورسای" پی‌یر شولر با بازی گیوم دوپاردیو که اخیرا درگذشت، "نام او سابین است" اولین تجربه کارگردانی ساندرین بونر بازیگر فرانسوی و "قاتل" سدریک آنژیه برای دریافت لویی دلوک فیلم اول رقابت می‌کنند.

برندگان جوایز لویی دلوک امسال روز 12 دسامبر (22 آذر) در پاریس معرفی می‌شوند. پارسال این جایزه به فیلم "راز دانه" ساخته عبدالطیف کشیش رسید. لویی دلوک کارگردان، فیلمنامه‌نویس و منتقد فرانسوی در 1924 در 34 سالگی درگذشت. او بیشتر به خاطر نوشتن کتابی درباره چارلی چاپلین شهرت دارد.

کد خبر 781165

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha