۲۶ آبان ۱۳۸۷، ۱۶:۴۰

150 نقاشی و مجسمه ایرج زند در فرهنگسرای نیاوران

150 نقاشی و مجسمه ایرج زند در فرهنگسرای نیاوران

150 نقاشی و مجسمه زنده‌یاد ایرج کریمخان زند عصر پنجشنبه 30 آبان در نمایشگاه مرور آثار وی در نگارخانه اصلی فرهنگسرای نیاوران به تماشای عموم گذاشته می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، سایه بریمانی همسر ایرج زند گفت: با خواهش از 20 مجموعه‌دار و چهار پنج ارگان دولتی سعی کردیم آثاری از دوره‌های مختلف کاری استاد زند را گرد هم آوریم. حدود 100 تا 120 نقاشی و حدود 35 مجسمه برنجی، فلزی، گچی و فلکسی در قطع‌های مختلف در نمایشگاه عرضه می‌شود.

وی افزود: لابلای این آثار دستنوشته‌ها، نقدها و یادداشت‌های استاد زند درباره کارهایش نصب خواهد شد و سعی می‌کنیم اتودها و طراحی‌های او نیز که بیانگر پروسه شکل‌گیری برخی آثار است و به شناخت مخاطب از شیوه کاری استاد کمک خواهد کرد را نیز ارائه کنیم.

یکی از بخش‌های نگارخانه نیاوران به نمایش فیلم‌های زندگی زند اختصاص می‌یابد. مجسمه "مراقبه" زنده‌یاد زند هم که مدتی در حیاط تالار وحدت نصب شده بود برای این چند روز به نیاوران منتقل می‌شود. مجسمه "تختی" وی در پارک امیر کبیر تهران، مجسمه "عطارد" در پارک آرارات و مجسمه شش متری "زرافه، انسان، پری" در پارک مشتاق اصفهان نصب شده‌اند.

در آستانه دومین سالگرد زنده‌یاد استاد ایرج کریمخان زند نمایشگاه آثار او از ساعت 16 پنجشنبه سی‌ام آبان در نگارخانه اصلی فرهنگسرای نیاوران برپا می‌شود و تا یازدهم آذرماه دایر خواهد بود. علاقمندان می‌توانند هر روز از ساعت 10 تا 19 از نمایشگاه دیدن کنند.

کد خبر 784169

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha