۱۱ آذر ۱۳۸۷، ۱۰:۵۵

یک مسئول وزارت جهادکشاورزی:

پایش علمی گندم دیم در کشور آغاز شد

پایش علمی گندم دیم در کشور آغاز شد

مدیرکل دفتر ترویج و بهبود نظامهای ترویجی وزارت جهاد کشاورزی گفت: پایش علمی گندم دیم در کشور منجر به افزایش عملکرد 5 تا 20 درصدی تولید در سطح کشور می شود.

محمد علی نوروززاده در گفتگو با مهر گفت: در حال حاضر سطح زیرکشت گندم دیم معادل 4 میلیون هکتار است که در راستای پایش علمی تولید از زمان قبل از کاشت تا مصرف، بهبود ارقام اصلاح شده، تناوب زراعی، حفاظت از زمین، استفاده از کمپوست، ورمی کمپوست و کودهای سبز مورد توجه قراردارد.

مدیرکل دفتر ترویج و بهبود نظامهای ترویجی وزارت جهاد کشاورزی با اعلام اینکه درسالجاری پایش علمی گندم دیم در کشور آغاز شده است، افزود: پیش بینی می شود در سال زراعی جاری حدود 20 درصد اقدامات پایش علمی گندم دیم در کشور اجرا شود و در پایان برنامه پنجم به طور کامل عملیاتی خواهد شد.

وی اعلام کرد: پیش بینی می شود پایش علمی گندم دیم به طورمتوسط درسطح کشورافزایش 5 تا 20 درصدی عملکرد در واحد سطح را به دنبال داشته باشد.

نوروززاده با اشاره به رتبه بندی و تقسیم بندی گندم دیم پس از برداشت عنوان کرد: گندم دیم در مرحله پس از برداشت به گندم با پروتئین بالای 15 درصد و گندم با پروتئین کمتراز5 درصد تقسیم بندی می شود و اهرمهای تشویقی به کشاورزانی که دارای گندم دیم با پروتئین بالا هستند اختصاص می یابد.

کد خبر 792918

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha