۱۲ دی ۱۳۸۷، ۱۷:۰۹

پس از دو دهه افتخار آفرینی؛

سعد کمیل از دنیای داوری خداحافظی کرد

سعد کمیل از دنیای داوری خداحافظی کرد

سعد کمیل، داور سرشناس کویتی پس از دو دهه حضور مداوم در صحنه داوری فوتبال جهان امروز از حضور در این عرصه خداحافظی کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، سعد کمیل همزمان با آغاز سال نو میلادی در سن 45 سالگی و پس از نزدیک به 20 سال داوری در عرصه ملی و بین المللی از دنیای داوری خداحافظی کرد و به جمع داوران بازنشسته قاره آسیا پیوست.

کمیل در طول 15 سال حضور مداوم در فهرست داوران بین المللی موفق شد در تمامی رویدادهای مهم بین المللی به قضاوت بپردازد و از این نظر لقب پرافتخارترین داور آسیا را به خود اختصاص دهد.

قضاوت درمسابقه رده بندی جام جهانی 2002 کره - ژاپن بین تیم‌های ترکیه و کره جنوبی، مسابقات المپیک 2000 سیدنی، فینال جام باشگاه‌های جهان 1997،  فینال مسابقات قهرمانی جوانان جهان 1997 مالزی، فینال جام ملت‌های آسیا در سال 2004 چین، فینال جام باشگاه‌های آسیا، جام کنفدراسیون‌ها و ... از جمله افتخارات این داور کویتی به شمار می رود.

سعد کمیل پیش از جام جهانی 2006 دیدار دوستانه تیم ملی فوتبال کشورمان مقابل آلمان را در ورزشگاه آزادی قضاوت کرد. این داور کویتی که قضاوت‌های متعددی را در ایران انجام داده است داوری دربی شصت و پنجم تیم‌های استقلال و پرسپولیس را برعهده داشت.  

این داور کویتی پس از جمال شریف از سوریه و علی بوسیم از امارات که تاکنون در سه جام جهانی به قضاوت پرداخته اند، یکی از افتخارات داوری آسیا به شمار می رود .

با پایان دوره داوری این داور کویتی قرار است وی از این پس به عنوان ناظر داوری به همکاری خود با کمیته داوران AFC ادامه دهد.

کد خبر 810420

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha