۲۲ بهمن ۱۳۸۷، ۱۲:۰۷

نخستین پایگاه امداد و نجات دریایی کشور در بندر گناوه افتتاح شد

نخستین پایگاه امداد و نجات دریایی کشور در بندر گناوه افتتاح شد

بوشهر - خبرگزاری مهر: همزمان با دهمین روز از ایام الله دهه مبارک فجر نخستین پایگاه امداد و نجات دریایی کشور در بندر گناوه استان بوشهر افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار مهر در گناوه، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر در این مراسم گفت: ساختمان پایگاه دریایی این بندر با 130 متر مربع زیربنا یک میلیارد ریال اعتبار هزینه داشته است.

محسن مومنی با اشاره به اینکه آمبولانس نیز برای این پایگاه تامین شده، افزود: در کنار این پایگاه دریایی یک زمین به مساحت یک هزار متر مربع برای فرود بالگرد امداد هوایی فراهم شده است.

وی اظهار داشت: پایگاههای امداد و نجات این جمعیت اعم از جاده ای، دریایی و هوایی اهرمی حیات بخش برای حادثه دیدگان است که تلفات حوادث را کاهش می دهد و آلام انسانی را التیام می بخشد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر گفت: ایجاد یک پایگاه امداد هوایی در جنوب استان بوشهر نیز از مصوبات سفر استانی رئیس جمهوری و هیئت دولت است که 15 میلیارد و 130 میلیون تومان اعتبار نیاز دارد و مراحل تامین اعتبار آن در حال انجام است.

وی اضافه کرد: این پایگاه در منطقه پارس جنوبی به عنوان بزرگترین منطقه صنعتی کشور احداث می شود.

فرماندار گناوه نیز در این مراسم گفت: موقعیت ویژه بندر گناوه در ساحل خلیج فارس وعبور تعداد زیادی شناور در آبهای ساحلی این منطقه ضرورت ایجاد پایگاه امداد نجات دریایی را فراهم کرد.

تیمور یزدانشناس افزود: از سال گذشته تیم امداد و نجات دریایی این بندر با تلاش جمعیت هلال احمر و حمایت فرمانداری با استفاده از یک قایق مجهز امدادی تشکیل و فعال شد و احداث ساختمان آن نیز در دستور کار قرار گرفت.

وی گفت: تقویت جمعیت هلال احمر که از نیروهای مستعد و داوطلب خوبی برخوردار است، همواره مورد توجه فرمانداری به عنوان نماینده نهاد حاکمیت بوده و هم در بحث اعتبارات و هم حمایت معنوی نیروها کمک زیادی شده است.

بندر گناوه در شمال استان بوشهر و در کنار خلیج فارس قرار دارد.

کد خبر 832118

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha