۱۹ اسفند ۱۳۸۷، ۱۲:۳۰

جوایز سالانه آکادمی فیلم چک به "کارامازوف‌ها" رسید

جوایز سالانه آکادمی فیلم چک به "کارامازوف‌ها" رسید

فیلم سینمایی "کارامازوف‌ها" به کارگردانی پتر زلنکا با دریافت سه جایزه شیر پیروز اصلی جوایز سالانه آکادمی فیلم چک شد.

به گزارش خبرنگار مهر، اسکرین دیلی اعلام کرد این فیلم که نماینده چک در بخش بهترین فیلم غیرانگلیسی‌زبان اسکار هشتاد و یکم بود، جوایز شیر بهترین فیلم، کارگردان و جایزه بهترین فیلم از نگاه منتقدان آکادمی فیلم چک را از آن خود کرد.

"کارامازوف‌ها" با الهام از رمان معروف "برادران کارامازوف"  اثر فیودور داستایفسکی ساخته شده است. داستان در یک کارخانه فولاد در لهستان روی می‌دهد، جایی که یک گروه بازیگر سیار رمان کلاسیک داستایفسکی را به صحنه می‌برند.    

این فیلم که با نام "برادران کارامازوف" نیز شناخته می‌شود، ژوئیه 2008 در بخش مسابقه رسمی جشنواره کارلووی واری به نمایش درآمد و مورد تقدیر هیئت داوران قرار گرفت. این فیلم جایزه منتقدان فیلم بین المللی (فیپرشی) کارلووی واری را نیز از آن خود کرد.

"یک معلم روستایی" بودان اسلاما که سپتامبر پیش در جشنواره ونیز پخش شد، جوایز شیر بهترین فیلمنامه و بهترین بازیگر زن (زوزانا بیجوسکا) آکادمی فیلم چک را برد. این فیلم  درباره روشنفکری است که در روستاهای چک می‌کوشد با اختلال شخصیتی خود کنار بیاید.

جایزه بهترین بازیگر مرد به کارل رودن برای فیلم "نگهبان شماره 47" رسید. این فیلم جایزه بخش بهترین تدوین را نیز گرفت. جایزه بهترین مستند را "شهروند هاول" پاول کوتکی و میروسلاو یانک برد. این فیلم جایزه منتقدان در بخش مستند را نیز از آن خود کرد.

"پیرمردها کشوری ندارند" جوئل و ایتن کوئن بهترین فیلم خارجی معرفی شد و یورای هتس جایزه یک عمر دستاورد را دریافت کرد. در میان 26 فیلم که شرایط حضور در جوایز سالانه آکادمی چک را داشتند، 9 فیلم نامزد شدند و شش فیلم جوایز را قسمت کردند.

کد خبر 846423

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha