۱۴ اردیبهشت ۱۳۸۸، ۱۰:۱۹

وزیر دفاع آمریکا :

رویکرد واشنگتن در قبال تهران بر رابطه با اعراب تاثیر نمی گذارد

رویکرد واشنگتن در قبال تهران بر رابطه با اعراب تاثیر نمی گذارد

وزیر دفاع آمریکا به اعراب اطمینان داد که رویکرد جدید کشور ش در قبال ایران به روابط با آنها آسیبی نخواهد رساند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، "رابرت گیتس" گفت که او می خواهد به رهبران عربستان سعودی و مصر این اطمینان را بدهد که رویکرد آمریکا در برخورد دیپلماتیک با موضوع هسته ای ایران به روابط حسنه دیرینه اش با این کشورها در منطقه لطمه ای نخواهد زد.

وزیر دفاع آمریکا که پیش از دیدار از قاهره و ریاض در هواپیما با خبرنگاران صحبت می کرد، اضافه کرد که در منطقه نگرانی هایی در خصوص تلاش آمریکا برای همکاری با ایران بوجود آمده و "یک حس اغراق شده ای که چه اتفاقی خواهد افتاد" ترسیم شده است.

این مقام آمریکایی گفت: یک پیام مهم بویژه برای سعودی ها این خواهد بود که هر نوع کمک خواهی و دراز کردن دست به سوی ایران به بهای روابط بلند مدت ما با عربستان و دیگر کشورهای خلیج[فارس] به عنوان دوستان و همپیمانان چند دهه تمام نخواهد شد.

وی با اشاره به رویکرد جدید دولت آمریکا با ایران برای گفتگو خاطرنشان کرد : ما با این مسئله [گفتگو با ایران] به شیوه ای عاقلانه برخورد خواهیم کرد و امیدواریم که امنیت همه را در منطقه افزایش دهد و کاخ سفید در این باره انتظارات واقع گرایانه ای از آنچه می تواند بدست آید ، دارد.

وزیر دفاع آمریکا اضافه کرد: من فکر می کنم که همه از رئیس جمهوری تا به پائین خیلی خوش بین هستند و اگر هنوز ما با مشت بسته از سوی ایران مواجه شویم این مسئله بسیار سخت خواهد بود.

وزیر دفاع آمریکا همچنین در ادامه از نگرانی کشورهای سنی- عربی در خصوص نفوذ ایران در دولت عراق اشاره کرد و ضمن ستایش از اقدامات مصر برای توسعه روابط با عراق از دیگر کشورهای عربی نیز خواست تا گامهای مؤثری در این باره بردارند و روابط خود را با بغداد بهبود بخشند.

کد خبر 871900

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha