۱۴ خرداد ۱۳۸۸، ۱۴:۱۵

حرکت کاوران "غم مداحان استان مرکزی" در اراک

اراک - خبرگزاری مهر: رئیس کانون مداحان استان مرکزی گفت: مداحان استان در حرکتی نمادین در قالب کاروان غم همزمان با 14 خرداد، سالگرد رحلت امام بار دیگر با ایشان بیعت می کنند.

علیرضا مرادی در گفتگو با خبرنگار مهر در اراک افزود: در این برنامه هیئتها و دسته ‌های سینه ‌زنی و سوگواری اراک در روز رحلت امام با حرکت از محله ‌ها و مناطق مختلف به سوگواری و عزاداری سالگرد ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران می ‌پردازند.

وی افزود: هیئتهای عزادار پس از عبور از خیابانها و کوچه ‌ها در مصلای بیت ‌المقدس اراک تجمع می ‌کنند و در آنجا همگام با سایر عزاداران خمینی (ره) از سخنرانی حجت ‌الاسلام واعظی و مداحی محسن طاهری یکی از مداحان کشوری اهل بیت عصمت و طهارت (ع) بهره‌مند می‌شوند.

رئیس کانون مداحان استان مرکزی با بیان اینکه در مراسم سوگواری که روز چهاردهم خرداد در مصلای اراک برگزار می‌شود، آیت ‌الله گرکانی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک، استاندار مرکزی و جمعی از مسئولان دستگاه‌ های اجرایی استان به همراه مردم قدرشناس اراک حضور دارند، اظهار داشت: این مراسم به همت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی و ستاد برگزاری مراسم ارتحال امام راحل (ره) برگزار می‌شود.

مرادی در ادامه از برگزاری مراسم قرائت دعای کمیل در حسینیه سادات مکبر دارالایتام اراک خبر داد و گفت: در این مراسم حجت ‌الاسلام وحید بهرام‌ پور به سخنرانی می ‌پردازد.

وی با بیان اینکه این مراسم به همت هیئت ام‌ الائمه اراک برگزار می‌ شود،‌ ادامه داد: همه ساله در شب رحلت حضرت امام راحل (ره) این مراسم با حضور گسترده مردم عزادار برگزار می ‌شود.

رئیس کانون مداحان استان مرکزی گفت: امام خمینی (ره) آزادی و عزت را برای ایران اسلامی به ارمغان آورد و به ایرانیان غیرت و مردانگی بخشید.

کد خبر 890752

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha