۳۱ خرداد ۱۳۸۸، ۱۵:۲۵

زندگی سعید نفیسی در کتابی روایت شد

زندگی سعید نفیسی در کتابی روایت شد

کتاب "سعید نفیسی" که شامل زندگی و فعالیتهای این استاد فن روزنامه‌نگاری و ادبیات است به کوشش سیدفرید قاسمی متتشر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، این کتاب از سری کتابهای قطع جیبی "مفاخر مطبوعات ایران" و با تاکید بر زندگی مطبوعاتی این مفاخر فراهم آمده و این مجلد نیز دربردارنده سرگذشت و کارنامه روزنامه نگاری سعید نفیسی است.

کتاب از زمان تولد نفیسی در 18 خرداد 1274 شمسی آغاز می‌شود و با بیان چگونگی ورود او به کار روزنامه نگاری در سن 19 سالگی، سرگذشت برخی روزنامه‌هایی را که وی در آنها قلم می‌زده بازگو کرده است. از میان این روزنامه‌ها می‌توان به وطن، فردوسی، فلاحت و تجارت، دانشکده، پرتو، امید، عهد انقلاب، شرق و پیام نو اشاره کرد.

این کتاب در ادامه به برخی آثار ادبی سعید نفیسی از جمله آتشهای نهفته، آخرین یادگار نادرشاه، ستارگان سیاه، فرنگیس، ماه نخشب و نیمه راه بهشت پرداخته است.

سیدفرید قاسمی همچنین فعالیت نفیسی را پس از فعالیت مطبوعاتی و تا زمان درگذشتش در 22 آبان 1345 مد نظر قرار داده و با نقل قولی از این استاد روزنامه نگاری کتاب را به پایان برده است. نفیسی در پاسخ به این سوال که "این همه کار را چگونه انجام می‌دهی؟" گفته بود :"وقتی را که دیگران صرف شناساندن کارهای کرده خود می‌کنند، من صرف تهیه کار نکرده‌ای می‌کنم".

کتاب 116 صفحه‌ای "سعید نفیسی" در شمارگان 3000 نسخه توسط شرکت سهامی کتابهای جیبی وابسته به موسسه انتشاراتی امیرکبیر منتشر شده است.

کد خبر 900115

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha