۲۳ تیر ۱۳۸۸، ۱۳:۰۷

محمدعلی چلونگر:

حفظ هویت تاریخی پل خواجو یک ضرورت است

حفظ هویت تاریخی پل خواجو یک ضرورت است

اصفهان - خبرگزاری مهر: رئیس مرکز اصفهان شناسی و خانه ملل اصفهان گفت: مرمت اثر تاریخی چون پل خواجو که سرآمدی از آثار تاریخی اصفهان است باید با حفظ هویت تاریخی آن اجرا شود.

محمدعلی چلونگر در گفتگو با خبرنگار مهر در اصفهان با اشاره به اینکه بازسازی و مرمت پل خواجو به سبب نم زدگی یک ضرورت بوده است اما در هر صورت باید این بازسازی به گونه ای باشد که به هویت تاریخی آن لطمه ای وارد نکند و همواره این هویت تاریخی پل خواجو حفظ شود.

وی اظهار داشت: در میان ابنیه های تاریخی عصر صفویه پلها یکی از منحصر به فرد ترین آثار بوده است که در این میان نیز پل خواجو و سی و سه پل خود از ویژگی های شاخص و بارزتری برخوردار هستند که البته پل خواجو نیز از لحاظ ویژگی های مهندسی دارای ویژگی هایی است که آن ویژگی ها را در سی و سه پل شاهد نیستیم.

چلونگر در ادامه در پاسخ به سئوال دیگر خبرنگار مهر مبنی بر "اینکه آیا تخریب پله های کنونی این پل تاریخی شایسته است" اظهار داشت: اطلاع دقیقی از این روند ندارم اما در هر صورت اگر چنین اتفاقی محقق شود اشتباه بوده و نباید انجام شود و مسئولان امر باید بر روند اجرایی پروژه ها نظارت داشته باشند.

کد خبر 911912

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha