۲۵ مرداد ۱۳۸۸، ۱۷:۳۸

مهدی رضایی:

20 هزار نفر در زندانهای خراسان رضوی نگهداری می شوند

20 هزار نفر در زندانهای خراسان رضوی نگهداری می شوند

مشهد - خبرگزاری مهر: قائم مقام اداره زندانهای خراسان رضوی گفت: 20 هزار و 257 نفر در زندانهای خراسان رضوی نگهداری می شوند که جرم 37.61 درصد از آنها مربوط به مواد مخدر است.

به گزارش خبرنگار مهر در مشهد، حجت الاسلام مهدی رضایی ظهر یکشنبه در همایش یک روزه با خبرنگاران در زندان قوچان دو رسالت مهم اداره زندانها را اقدامات تامینی و اصلاح و تربیت عنوان کرد و افزود: اساسی ترین و شاخص ترین رسالت ما بحث اصلاح و تربیت است و ما با افرادی سرو کار داریم که دارای قلبی رئوف و از سوی دیگر یک بیمار محسوب می شوند و باید درمان و اصلاح شوند.

مرتضوی رئیس زندان قوچان نیز گفت: قبل از اینکه عفو ابلاغ شده برخی از زندانیها اعمال شود در این ندامتگاه 780 زندانی دوره حبس خود را طی می کردند که با ابلاغ این بخشنامه تعداد زندانیان این ندامتگاه کاهش یافت.

وی ادامه داد: 10 درصد مددجویان این زندان را زنان و 90 درصد را آقایان تشکیل می دهند.

مرتضوی افزود: زندان قوچان شامل 22 هزار متر مربع و با زیر بنایی بیش از هفت هزار متر مربع جزو ندامتگاه های نمونه کشور به شمار می رود.

مرتضوی با اشاره به استاندارد فضا برای هر زندانی گفت: به طور متوسط و براساس آنچه در سطح کشور رعایت می شود، برای هر زندانی 13.5 متر فضا برای امور آموزشی، رفاهی و استراحت در نظر گرفته شده است که این میزان در زندان قوچان به 17.5 متر افزایش یافته است.

وی به برگزاری کلاسهای احکام، اخلاق معارف، قرآن، درسهایی از نهج البلاغه، زیارت عاشورا تشکیل کلاسهای NA و سایر برنامه های فرهنگی و مذهبی برای مددجویان زندان قوچان اشاره کرد و گفت: نیمی از مددجویان زندان قوچان در بنگاه تعاون اشتغال دارند و درآمدشان تحویل خود و خانواده شان می شود.

وی همچنین بیشترین جرائم زندانیان را به ترتیب مواد مخدر و سرقت عنوان کرد.

کد خبر 930759

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha