۲۷ مرداد ۱۳۸۸، ۱۲:۰۵

خالق "21 گرم" رئیس هیئت داوران جشنواره فیلم توکیو شد

خالق "21 گرم" رئیس هیئت داوران جشنواره فیلم توکیو شد

الخاندرو گونزالس ایناریتو رئیس هیئت داوران بخش مسابقه بین‌الملل جشنواره فیلم توکیو شد که بیست و دومین دوره آن 17 تا 25 اکتبر برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، اسکرین دیلی اعلام کرد این نخستین بازگشت فیلمساز تحسین‌شده مکزیکی به جشنواره فیلم توکیو پس از 9 سال است که در دوره سیزدهم با اولین تجربه کارگردانی خود "زندگی سگی" جایزه بزرگ هیئت داوران را برد. ایناریتو سه سال پیش هم برای فیلمبرداری یک بخش از "بابل" به توکیو رفته بود. او با این فیلم جایزه بهترین کارگردان جشنواره کن را برد.

ایناریتو درباره حضور دوباره در جشنواره توکیو گفت: جشنواره بین‌المللی فیلم توکیو سال‌ها است جایی مهم برای دیدار فیلمسازان از سراسر جهان به شمار می‌رود و من همواره به فرهنگ ژاپن و سنت‌های سینمایی آن احترام گذاشته و از آنها الهام گرفته‌ام. افتخار می‌کنم که ریاست هیئت داوران بیست و دومین دوره جشنواره را بر عهده دارم و چشم‌انتظار یافتن صداهایی تازه در آن هستم.

فیلمساز سرشناس مکزیکی سال 2007 با "بابل" نامزد دریافت جوایز اسکار بهترین کارگردان و بهترین فیلم شد و رینکو کیکوچی بازیگر سرشناس ژاپنی هم برای بازی در آن نامزد اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل زن بود. ایناریتو 46 ساله فیلم سینمایی "21 گرم" و 45 جایزه معتبر هم در کارنامه دارد.

اسامی فیلم‌های حاضر در بخش مسابقه و دیگر برنامه‌های بیست و دومین جشنواره فیلم توکیو ماه آینده میلادی اعلام می‌شود. برخی اخبار حاکی از آن است که مقام‌های رسمی جشنواره از پذیرفتن مستند "خور" با موضوع کشتار سالیانه دلفین‌ها در منطقه تایجی ژاپن خودداری کرده‌اند. گرچه این خبر هنوز تایید نشده است.

کد خبر 931729

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha