۷ شهریور ۱۳۸۸، ۱۶:۰۲

ایجاد فضای علمی توسعه شاخصه های بهداشتی را به دنبال دارد

زنجان - خبرگزاری مهر: رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: ایجاد فضای علمی در استان زنجان جذب نیروهای بومی و ارتقای شاخص های بهداشتی و علمی کشور و استان را در پی دارد.

به گزارش خبرنگار مهر در زنجان، رحیم سروری زنجانی ظهر شنبه در جمع خبرنگاران افزود: راه انداری دانشکده داندنپزشکی بستر و یک فضای علمی در استان برای تربیت نیروهای بومی استان خواهد بود.

وی ادامه داد: کمک به ارتقای شاخص های علمی دندانپزشکی در کشور و در عین حال ارائه خدمات مطلوب مورد نیاز و مورد تقاضای مردم استان از سطح عمومی تا تخصصی به این نحو که در دانشکده با 100 یونیت طرفیت و حجم قابل توجهی از نیازمندی های استان را با تعرفه پایین ارائه می دهد.

سروری زنجانی با اشاره به به اخذ مجوز و موافقت قطعی با ایجاد دانشکده دندانپزشکی پذیرش دانشجو از مهرماه سال آینده افزود: موافقت اصولی  ایجاد این دانشکده در سال 87 بوده موافقت شورای گسترش وزارت بهداشت با پذیرش دانشجو در این دانشکده، نخستین گروه از دانشجویان با ظرفیت 20 نفر است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان، گفت: عملیات اجرایی دانشکده دندانپزشکی در سال1366 بود که در سال 77 پیشرفت فیزیکی65 درصد رها شد.

سروری زنجانی به اعتبارات اختصاص یافته جهت تکمیل و راه اندازی این دانشکده در سالهای اخیر اشاره کرد و افزود: از محل اعتبارات طرح تامین فضای آموزشی و کمک آموزشی و اعتبارات داخلی مبلغ 27میلیارد و 900 میلیون ریال جهت احداث این دانشکده هزینه شده است.

وی با بیان اینکه میلیارد ریال نیز از محل اعتبارات استانی جهت تکمیل این دانشکده اختصاص یافته است، افزود: این طرح در فضایی به مساحت 13 هزار و 900 مترمربع احداث و در دو بخش سایت و ساختمان شماره دو اجرا می شود.

سروری زنجانی با اشاره به اینکه این ساختمان با قریب دو دهه قدمت نیازمند تقویت است، گفت: به رغم اعطای مجوز به دانشگاههای یزد، همدان و بابل در سالهای گذشته مجوز تربیت دانشجو در مقطع دندانپزشکی به زنجان داده نشد.

وی افزود: علت خارج شدن اولویت زنجان برای تربیت دانشجو در این رشته از دستور کار شورای گسترش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بنیه علمی این دانشگاه اعلام شد.

کد خبر 938002

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha