۱۰ آبان ۱۳۸۸، ۸:۴۱

اولویت‌های سینمای ایران/

سجادپور: تعیین سقف دستمزد بازیگران در اولویت وزارت ارشاد نیست

سجادپور: تعیین سقف دستمزد بازیگران در اولویت وزارت ارشاد نیست

مدیر کل ارزشیابی و نظارت معاونت سینمایی وزارت ارشاد تعیین سقف دستمزد برای بازیگران سینما را وظیفه صنوف سینمایی و سینماگران دانست.

سیدعلیرضا سجادپور در این باره به خبرنگار مهر گفت: اولویت اصلی سینمای ایران هدفمند کردن سینما در جهت اهداف کلان نظام است. بازگردان اعتماد مردم و مسئولان به سینما اولویت دوم برنامه‌ریزی برای سینمای ایران است که منجر به رشد کمی و کیفی سینما می‌شود.

وی ادامه داد: سامان دادن به نظام توزیع و بازاریابی سینمای ایران و پس از آن بازاریابی خارجی مناسب برای معرفی سینمای ایران در رونق و انتقال پیام به خارج و داخل از دیگر اولویت‌ها به حساب می‌آید.

سجادپور دیگر اولویت سینمای ایران را انتقال سیاستگذاری‌های مدیریت سینما به سینماگران خواند و افزود: باید مسئولیت‌های سینما به خود سینماگران به ویژه تهیه‌کنندها واگذار و تصدی دولت نسبت به سینما کمتر شود.

وی تعیین دستمزد بازیگران را از آخرین اولویت‌های سینما دانست و تاکید کرد: باید خود سینماگران و صنف بازیگری برای کنترل دستمزدهای بازیگران برنامه‌ریزی کنند، طراحی مکانیزم‌های مالیاتی می‌تواند برای تعیین دستمزدهای سینمایی بهترین راه حل باشد.

تهیه‌کننده "آخرین ملکه زمین" درباره تصحیح عبارت‌ها و واژه‌های سینمایی هم گفت: باید به سلایق مردم احترام گذاشت زیرا همه تولیدات سینمایی فرهنگی است و هر کدام مخاطب خود را دارد. خوشبختانه استفاده ازعبارت فیلمفارسی در محافل فرهنگی بسیار کمرنگ شده است. باید دیگر عبارت‌ها را هم به شکل درست تغییر داد.

کد خبر 974216

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha