۶ آذر ۱۳۸۸، ۱۲:۲۹

"غوغای غبار" پلی از جبهه‌ها به حج

"غوغای غبار" پلی از جبهه‌ها به حج

"غوغای غبار" عنوان جدیدترین کتاب گلعلی بابایی در قالب روایت سفر به حج است که به تازگی انتشارات سوره مهر آن را منتشر کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، این کتاب که یادداشتهای سفر حج نویسنده در سال 1387 است در مرکز آفرینش های ادبی حوزه هنری تولید شده است.

گلعلی بابایی درباره اینکه چرا اسم این کتاب را "غوغای غبار" گذاشته است گفت: در حین طواف و نیز حضور در مسجدالنبی احساس می‌کردم گم شده‌ای هستم در غبار.البته این شعر میرشکاک هم در اندیشه‌ام بود که گفته: در تکاپوی سراغ بی‌نشان معشوق خویش، جاده‌ها خواندیم و غوغای غبار آموختیم.

وی با بیان اینکه در این کتاب از جبهه‌ها پلی زده‌ام به حج ، افزود: سفرم در نقاط مختلف قرابتی با سالهای دفاع مقدس پیدا می‌کند و اصلاً خود سفر هم عنایتی از همان سالها بود.

او سفر حج خود را عنایتی از کتاب "همپای صاعقه" دانست و ادامه داد: در تیرماه 87 که در تالار وزارت کشور مراسمی در یادبود حاج احمد متوسلیان برگزار شده بود، حاج قاسم صادقی رفت پیش فرمانده سپاه و گفت: حضرت آقا این گلعلی بابایی را تشویق کردند، شما نمی‌خواهی برایش کاری بکنی؟ آقای جعفری هم همانجا نوشت که از سهمیه سپاه مشرف شوم به حج. 

بابایی با بیان اینکه سفر حج اش عجیب بوده این سفر را تداعی‌کننده روزهای جبهه دانست و گفت: حتی تاریخ عزیمتمان هم نشانه‌ای داشت. من در بحبوحه عملیات کربلای پنج در 22 آبان 65 از جبهه آمدم که زندگی مشترک تشکیل بدهم. در 22 آبان 87 هم به همراه همسرم عازم حج شدیم.

سفرنامه حج بابایی در "غوغای غبار" از مرداد 87 در تهران شروع می شود و تا آذر ماه همان سال در مکه ادامه پیدا می کند. این کتاب در 185 صفحه قطع رقعی و با قیمت 3 هزار و 200 تومان در تیراژ 2 هزار و 500 نسخه منتشر شده است.
کد خبر 990964

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha