تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۸۷ - ۱۴:۰۸

در جلسه شورای سیاست‌گذاری جشنواره بین‌المللی شعر فجر که ساعت 11 صبح امروز با حضور وزیر ارشاد و تمامی اعضای این شورا برگزار شد فاضل نظری به عنوان دبیر علمی این جشنواره انتخاب شد.

به گزارش خبرنگار مهر، در این جلسه همچنین مصطفی امیدی مدیر کل دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی فرهنگی و کتابخوانی وزارت ارشاد به سمت دبیر اجرایی این جشنواره منصوب شد.

وزیر ارشاد در این جلسه در سخنانی با اشاره به جایگاه شعر انقلابی در ایران گفت: متاسفانه خوانندگان جهانی ایران را با ادبیات 40 سال پیش می‌شناسد و به همین دلیل نیاز است تا از فرصتهای به دست آمده از جمله جشنواره شعر فجر برای معرفی ادبیات نوظهور ایران به جهانیان استفاده شود.

وی افزود: باید این شعله‌های بیداری در عرصه‌های شعر و ادبیات قویتر شود تا نسیم اندیشه انقلاب توسط شعر و ادبیات به جهانیان معرفی شود.

در این جلسه مقرر شد نشستهایی تخصصی‌تر با موضوع شعر انقلاب و با حضور اساتید ادبیات برگزار شود. همچنین مقرر شد ضمن بررسی نقاط قوت و ضعف دوره‌های پیشین جشنواره این دوره از جشنواره در ابعادی گسترده‌تر، به ویژه در بخش بین‌الملل، برگزار شود و برنامه ریزیهای لازم برای حضورشاعران ایرانی و مهمانان خارجی با هدف گسترش شعر انقلابی صورت گیرد.

پیش از این علی معلم دامغانی به عنوان دبیر این جشنواره برگزیده شده بود.