۲۰ دی ۱۳۸۸، ۱۴:۰۷

خواجوی در گفتگو با مهر:

منشور توسعه فرهنگ قرآنی به حاشیه رفته است/ توزیع اعتبارات عادلانه نیست

منشور توسعه فرهنگ قرآنی به حاشیه رفته است/ توزیع اعتبارات عادلانه نیست

یاسوج - خبرگزاری مهر: رئیس سازمان دارالقرآن کشور با بیان اینکه منشور توسعه فرهنگ قرآنی به حاشیه رفته است، گفت: این منشور در ماه دوم سال جاری تصویب شد اما هم اکنون که 10 ماه از سال می گذرد تنها یک جلسه توسعه فرهنگ قرآنی برگزار شده است.

محمد خواجوی در گفتگو با خبرنگار مهر در یاسوج، افزود: سال گذشته اقدام به نگارش و تدوین طرح جامع قرآنی کشور کردیم اما اینقدر در مقابل آن ایستادگی کردند که آن طرح تبدیل به منشور چند برگی شد.

وی بیان کرد: در آن طرح سازمان تبلیغات اسلامی را به عنوان متولی فعالیت های قرآنی در کشور معرفی کردیم که با این مسئله موافقت نشد.

خواجوی یادآور شد: در منشور توسعه فرهنگ قرآنی، وظایف دستگاهها در خصوص فعالیتهای قرآنی مشخص شده و هماهنگی بین دستگاههای قرآنی و سیاست گذاری فعالیتها توسط شورای مشخص شده در این منشور، انجام می شود.

وی تاکید کرد: لازم است دستگاههای فرهنگی عضو این شورا نسبت به اجرای این منشور اهتمام جدی داشته باشند.

اعتبارات قرآنی عادلانه توزیع شود

خواجوی همچنین بیان داشت: دارالقرآن سازمان تبلیغات اسلامی کشور در بخش اعتبارات بهره مناسبی نبرده است و با مشکلات زیادی در این خصوص مواجه است.

وی با بیان اینکه سازماندهی اتحادیه ها و موسسات قرآنی را دارالقرآن انجام می دهد اما پول آن دست دیگران است، افزود: هیچ کمکی به موسسات و اتحادیه های قرآنی در کشور نشده است و ما پولی برای کمک به آنها نداریم.

این مسئول با بیان اینکه اعتبارات قرآنی سال آینده 40 میلیارد تومان اعلام شده است، اظهار داشت: حالا که دستگاههای متعددی در حوزه قرآنی در کشور فعالیت می کنند مطابق با شرح وظایفشان اعتبارات را عادلانه تقسیم کنند و در مقابل برنامه صحیح اعتبار داده شود.

وی یادآور شد: به برخی موسسات قرآنی کمک های زیادی شده در صورتی که هیچ کاری تاکنون انجام نداده اند.

رئیس سازمان دارالقرآن کشور تصریح کرد: ظرفیت دارالقرآن سازمان تبلیغات اسلامی بیش از 30 میلیارد تومان است در حالیکه ما سالانه تنها سه تا چهار میلیارد تومان می گیریم.

خواجوی ابراز داشت: بهترین چهره های توانمند و پیشکسوت قرآنی کشور در این مجموعه کار می کنند و این مجموعه از سیاست گذاری درست و برنامه ریزی صحیح و متخصصین زبده بهره برده است.

وی افزود: نحوه کار در این مجموعه علمی و برنامه ریزی شده است و به صورت هیئتی وارد میدان نشده ایم.

خواجوی بیان داشت: نگاه به چشم رقیب به اتحادیه ها درست نیست زیرا حکومت ما مردم سالاری دینی است و هرکس باید در چارچوب وظیفه خود عمل کند.

کد خبر 1014420

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha