۵ بهمن ۱۳۸۸، ۱۰:۰۶

رسایی:

جشنواره شعر فجر تاثیرگذارتر از سایر جشنواره‌های فجر است

جشنواره شعر فجر تاثیرگذارتر از سایر جشنواره‌های فجر است

جشنواره شعر فجر در مقایسه با سایر جشنواره‌ها به دلیل اثر مطلوب آثار فاخر شاعران برگزیده، تأثیر گذارتر از سایر جشنواره‌ها است و باعث ارتقاء سطح فرهنگی جامعه می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، حمید رسایی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای با بیان این مطلب گفت: مهمترین عامل برگزاری جشنواره شعر فجر ارتقاء سطح هنری و فرهنگی و جهت دادن به فعالیتهای هنرمندان است.

وی افزود: چند سالی است که برگزاری جشنواره شعر فجر در کنار سایر جشنواره‌ها در دستور کار معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گرفته است و این مسئله باعث شده تا موضوع شعر و ادبیات فارسی به طور جدی مورد توجه قرار بگیرد.

رسایی در زمینه اهمیت شعر در تاریخ اسلام اظهار داشت: شعر از زمان صدر اسلام و در دوره جاهلیت به عنوان ابزار فرهنگی مهم و تأثیرگذار، در روح و روان انسانها برای گرایش به دین استفاده شده‌است.

وی یادآور شد: معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سال به سال با بهره‌گیری از تجربیات جشنواره‌های قبلی بهتر عمل کرده، به طوری‌ که جشنواره شعر فجر را به سمت کشف هنرمندان عرصه شعر و ادبیات فارسی سوق داده و موجبات حضور و شناخت شاعران را برای مخاطبان فراهم کرده‌است.

کد خبر 1023284

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha