۱۳ بهمن ۱۳۸۸، ۱۹:۰۷

سعید جلیلی:

دانشگاه برای کشف و برجسته سازی توانمندی های داخلی تلاش کند

دانشگاه برای کشف و برجسته سازی توانمندی های داخلی تلاش کند

دبیر شورای عالی امنیت ملی ظرفیت علمی نخبه و دانشگاهی کشور را پشتوانه قوی اقتدار و امنیت پایدار خواند و خواستار تلاش جدی تر دانشگاه برای کشف و برجسته سازی توانمندی های داخلی شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سعید جلیلی دبیر شورای عالی امنیت ملی عصرامروز سه شنبه در جمع مدیران آموزشی، پژوهشی و اجرایی دانشگاه تهران، انقلاب اسلامی ایران را میدان ایستادگی ملت ایران در برابر انحصار طلبی های قدرت های جهانی دانست و گفت: از این رو دشمنان انقلاب همواره در صدد تضعیف و کوچک نمایی امکانات و توانمندی های ملت ایران و بزرگنمایی امکانات و توانمندی های خود بوده اند.

وی نقش دانشگاه و جامعه علمی کشور را در رویارویی با قدرت های انحصار طلب جهانی و خنثی سازی تلاش نرم آنان در انکار ظرفیت و قدرت علمی ایرانیان بسیار با اهمیت خواند و گفت: نخبگان و جامعه دانشگاهی کشور باید توانمندی های داخلی را کشف، برجسته و تقویت نمایند.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی جنایت ترور شهید دکتر مسعود علی محمدی را یادآور شد و افزود: این ترور که مستقیما جامعه علمی کشور را هدف قرار داد، نشانه عمق کینه دشمنان و واهمه آنان از رشد ظرفیت های برجسته علمی ایران است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی مناسبات جهانی و بین المللی پس از جنگ دوم جهانی را مبتنی بر مولفه قدرت به ویژه قدرت نظامی و تسلیحاتی خواند و گفت: اکنون قدرتهایی که خود از سلاح هسته ای استفاده کرده اند به جای تن دادن به قوانین جهانی و خلع سلاح، در حال آزمایش نسل های جدید این سلاح ها و اشاعه آن هستند و در برابر هیچ مرجعی نیز خود را پاسخگو نمی دانند.

جلیلی افزود: این قدرتها که با تکیه بر قدرت سخت، تصمیم گیری برای جهان را حق منحصر به فرد خود می دانند مانع هر گونه پیشرفت علمی و فناوری ملت هایی هستند که در مسیر آنان حرکت نمی کنند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی ایستادگی ملت ایران در برابر این انحصار طلبی ها را مستلزم عزم و توانی همه جانبه دانست و با اشاره به حرکت قاطع ملت ایران در مسیر دستیابی به دانش و فناوری تاکید کرد: در موضوع فناوری هسته ای نیز آن چه موجب ناکامی دشمنان در متوقف کردن این حرکت شده، پشتوانه ملی و علمی آن بوده است.

کد خبر 1028847

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha