۶ اسفند ۱۳۸۸، ۱۱:۳۰

انعقاد 16 هزار میلیارد ریال تفاهمنامه در نمایشگاه فرصتهای سرمایه گذاری مشهد

انعقاد 16 هزار میلیارد ریال تفاهمنامه در نمایشگاه فرصتهای سرمایه گذاری مشهد

مشهد - خبرگزاری مهر: معاون مالی و اداری شهرداری مشهد گفت: در اولین روز افتتاح نمایشگاه فرصتهای سرمایه گذاری مشهد، بالغ بر 16 هزار میلیارد ریال تفاهمنامه امضا شد.

به گزارش خبرنگار مهر در مشهد، ابراهیم رئیسیون صبح پنجشنبه در دومین روز از نمایشگاه فرصت های سرمایه گذاری مشهد، افزود: سرمایه گذاران و شخصیت های استانی دراولین روز برگزاری نمایشگاه فرصت های سرمایه گذاری مشهد، استقبال چشم گیری از این نمایشگاه داشتند.

معاون مالی و اداری شهرداری مشهد گفت: در این نمایشگاه برای اولین بار در کشور از شیوه های نوین در ارائه بسته های سرمایه گذاری بهره گرفته شده که این مسأله منجربه استقبال بیشتر سرمایه گذاران گردیده است.

وی افزود: در پایان روز اول نمایشگاه فرصت های اقتصادی سرمایه گذاری مشهد، حدود 30 تفاهم نامه امضا شد.

رئیسیون در پایان گفت: ارزش ریالی 30 تفاهم نامه ای که در روز اول برگزاری نمایشگاه به امضا رسید، معادل رقمی بیش از 20 هزار میلیارد ریال است.

عضو هیئت علمی دانشگاه فردوسی مشهد نیز گفت: مدیریت نوین توسعه شهری، نیازمند جذب سرمایه گذاری‌های خصوصی است.

محمود دانشور با تاکید بر اهمیت مشارکت سرمایه‌گذاران مردمی در پروژه های شهری، افزود: شناسایی فرصت های سرمایه گذاری هر شهر زمینه را برای ورود سرمایه گذاران فراهم می کند که شهرداری ها با برگزاری نمایشگاه ها و فراخوان می توانند از این توانایی ها بهره بگیرند. 

مدرس اقتصاد دانشگاه فردوسی در ادامه گفت: بزرگترین مانع سرمایه گذاران شهری، محدودیت های اداری و تشکیلاتی است که باید از طریق مراجع قانونی از محدودیت ها برای جذب سرمایه گذاران کاسته شود.

وی اظهار داشت: به منظور افزایش مشارکت ها می بایستی اختیارات بخش خصوصی را برای سرمایه گذاری، بیشتر

دانشور خاطر نشان کرد: زیر ساخت های فرهنگی و تفریحی مشهد بیش از موارد دیگر نیاز به سرمایه گذاری دارد و سرمایه گذاران مطمئن باشند که در این بخش به نرخ بازدهی بسیار بالایی دست خواهند یافت.

کد خبر 1040925

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha