۱ اردیبهشت ۱۳۸۹، ۱۶:۵۶

برای اولین بار؛

عملیات کربلای شش در لشکر 88 زرهی زاهدان بازخوانی شد

زاهدان - خبرگزاری مهر: نشست بازخوانی عملیات کربلای شش برای اولین بار با همکاری اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان سیستان و بلوچستان و لشکر 88 زرهی زاهدان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر در زاهدان، در این برنامه بازخوانی که امروز چهارشنبه برای اولین بار در استان سیستان و بلوچستان و به مناسبت روز ارتش در محل سالن توجیحات لشکر 88 زرهی زاهدان برگزار شد، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان با تبریک 29 فروردین و حماسه سازیهای دلاوران ارتش اظهار داشت: برای هر واقعه سه مؤلفه و عنصر زمان، مکان و شخصیت فرد بوجود آورنده واقعه باید در نظر گرفته شود .

سرهنگ احمد اعرابی افزود: زمان و مکان به مرور می گذرد و از بین می رود آنچه که باقی می ماند آن شخصی است که واقعه را بوجود آورده است و این مهمترین است، البته آن شخصیت هم به مرور زمان عین واقعه و صد درصد آن را نمی تواند بیان کند .

وی با تأکید بر اینکه باید شخص بوجود آورنده تجربیات و آن چیزی را که دیده و درک کرده است به نسلهای جوان و ثبت در مراکز تحقیقاتی برای استفاده آینده گان انتقال دهد، گفت: باید در بازخوانی عملیات های هشت سال دفاع مقدس عین واقعیت مطرح شود و از تجزیه و تحلیل و نقد اجتناب کرد .

اعرابی اضافه کرد: چرا که ما در بازخوانی ها عین واقعیت را بدون کم و کاستی مطرح می کنیم و این اولین تجربه ای است که در استان سیستان و بلوچستان و در لشکر 88 زرهی زاهدان اجرا می شود .

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان سیستان و بلوچستان تأکید داشت: امید است این بازخوانی مقدمه ای باشد برای کارهای بزرگتر و انتقال مطالبی ماندگار و و اسنادی برای دفاع مقدس ما باقی بماند و اگر محققی بخواهد عملیات کربلای شش را بررسی کند به راحتی این کار برایش امکان پذیر باشد .

وی خاطرنشان کرد: دیگران هستند که باید بیایند و مطالب مطرح شده را تجزیه و تحلیل و نقد کنند و یقینا همه در ثواب این کار بزرگ سهیم خواهند بود .

همچنین در این نشست تعدادی از رزمندگان لشکر 88 زرهی زاهدان در دوران دفاع مقدس از جمله سرهنگ آزاده محمد زاهدی، سرهنگ 2 پیاده پیاده محمد پیری، سرهنگ دهمرده، سرهنگ جهانگیر دسترس و سرهنگ غلامحسین زرگر، به بیان مطالبی در خصوص چگونگی انجام عملیات و خاطراتی از آن زمان پرداختند و زوایای مختلف عملیات کربلای شش را تشریح کردند .

کد خبر 1068603

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha