۲۲ اردیبهشت ۱۳۸۹، ۱۶:۱۹

45 گذرگاه همسطح قطار و خودرو در شمال وجود دارد

45 گذرگاه همسطح قطار و خودرو در شمال وجود دارد

گرگان - خبرگزاری مهر: مدیرکل راه آهن شمال گفت: 45 گذرگاه همسطح در مسیر راه آهن شمال وجود دارد که 15 گذرگاه در محدوده کلستان است.

به گزارش خبرنگار مهر در گرگان، سید فرهاد ظهور پرواز عصر چهارشنبه در بازدید از راه آهن گرگان افزود: به دلیل خطر آفرین بودن این گذرگاه ها به تدریج همه ی آ ن ها به پل های رو گذر و یا زیر گذر تبدیل خواهند شد.

وی اظهار داشت: گذرگاه های همسطح ماشین و قطار در شمال کشور حذف می شود و به پلهای رویا زیرگذر تبدیل می شود.
 
وی هزینه اجرای هر روگذر را 30 میلیارد ریال و پل زیرگذر را دو میلیاردر یال اعلام کرد و خواستار جمایت مسئولان استانهای شمالی برای اجرای این طرحها شد.
 
وی به تاخیر در تکمیل راه آهن گرگان اشاره و خاطرنشان کرد: شرائط جوی و بارندگی های موسمی ، افزایش تعداد زیرگذرهای  باکسی، افزایش ارتفاع خاکریز و کمبود مصالح علیرغم تلاش های مسئولین راه آهن جهت تسریع در بازسازی خط آهن بهشهر - گلوگاه  که از نیمه دوم سال گذشته باعث قطع ارتباط ریلی استان گلستان با شبکه سراسری راه آهن شد، از دلائل اصلی طولانی شدن این پروژه بوده است.
 
ظهور پرواز، در بیان ضرورت بازسازی خط آهن 420 کیلومتری  محور تهران شمال افزود: این بازسازی از سال 1380 آغاز شد و بتدریج قریب به 280 کیلومتر از گرمسار الی بهشهر در این مدت انجام شده است.
 
مدیرکل راه آهن شمال بیان داشت: ادامه مسیر نیز شامل 21 کیلومتر خط امیر آباد و حدود 100 کیلومتر تا گرگان نیز در دستور کار راه آهن بوده که اعتبار 330 میلیارد ریال از مصوبات سفرهای استانی دولت نهم در اجرای آن تسریع شده است.
 
ظهور پرواز اعلام کرد: مقرر شد که در مسیر 26 کیلومتری مورد بازسازی، تعداد 15 دستگاه آبرو باکسی در ابعاد 2 در 2 و 3 در 3 همچنین 9 دستگاه زیرگذر ماشین رو به ابعاد 5 در 5  احداث شود که این امر منجر به طولانی شدن زمان اجرای آن نسبت به برآوردهای اولیه شد.
 
وی در بیان علتهای دیگر طولانی شدن این پروژه گفت: افزایش ارتفاع خاکریز بمیزان یک متر بطول 10 کیلومتر جهت جلوگیری از سیلاب های فصلی، عبور و مرور ماشین آلات کشاورزان مانند تراکتور و تیلر از خاکریز های آماده شده و کمبود مصالح از جمله بالاست و ریل از دیگر عوامل کندی اجرای این پروژه بوده است.
 
مدیر کل راه آهن شمال همچنین از آغاز بازسازی باقیمانده مسیر خط آهن از گلوگاه تا گرگان با هماهنگی کامل با استانداری گلستان در مرداد ماه سال جاری خبر داد.
 
ظهورپرواز در خصوص وضعیت آینده راه آهن استان گلستان گفت: وجود پروژه های بزرگی همچون اتصال راه آهن گرگان به مشهد و گرگان - ترکمنستان و مطالعات گرگان شاهرود ، دورنمای بسیار خوبی برای صنعت ریلی استان گلستان وجود دارد.
کد خبر 1082026

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha