۲۳ اردیبهشت ۱۳۸۹، ۱۵:۵۹

کشتی آزاد قهرمانی آسیا - هند

لشکری فینالسیت شد/ آذرشکیب در رده‌بندی و حذف رحیمی و حسین‌خانی

لشکری فینالسیت شد/ آذرشکیب در رده‌بندی و حذف رحیمی و حسین‌خانی

در روز دوم رقابتهای کشتی آزاد قهرمانی آسیا که در شهر دهلی نو هند در حال برگزاری است نمایندگان کشورمان عملکرد مطلوبی نداشتند و تنها احسان لشکری به دیدار نهایی راه یافت.

به گزارش خبرنگار مهر، در روز دوم رقابتهای کشتی آزاد قهرمانی آسیا که در سالن ایندیرا گاندی شهر دهلی نو هند در حال برگزاری است احسان لشکری نماینده وزن 84 کیلوگرم به دیدار فینال راه یافت، محمدرضا آذرشکیب به دیدار رده بندی راه یافت و حسین خانی و رحیمی از کسب مدال بازماندند.

براین اساس  در وزن 84 کیلوگرم احسان لشکری در دور نخست  امید جان عثمان اف از ازبکستان را در دو تایم با نتیجه 9 بر یک شکست داد و در دور دوم نیز آیبک یوسوپوف از قرقیزستان را در دو تایم با نتایج 4 بر یک و دو برصفر پشت سر گذاشت و در دیدار نیمه نهایی نیز موفق شد در دو تایم  زانگ فنگ از چین را با نتایج  6 بر صفر و 3 بر یک شکست دهد و به دیدار فینال راه یابد ، تا عصر امروز برای کسب مدال طلا رودروی سیمون سیمونف از قزاقستان قرار گیرد.

در وزن 120 کیلوگرم محمدرضا آذرشکیب پس از استراحت در دور نخست در دور دوم در دو تایم با نتایج مشابه 3 برصفر هیون یی جانگ از کره جنوبی را  شکست داد اما در مرحله نیمه نهایی با بی تجربگی مقابل مرید موتالیموف از قزاقستان با نتیجه یک بر صفر با کلینچ و یک بر یک شکست خورد تا در دیدار رده بندی مقابل راجیو تومار از هند قرار گیرد.د ر این وزن کشتی گیران قزاقستان و مغولستان به دیدار نهایی راه یافتند.

در وزن 66 کیلوگرم مصطفی حسین خانی که اولین تجربه حضور در رده ای سنی بزرگسالان را پشت سر می گذاشت در دور نخست مقابل سانگ دائه کیم از کره جنوبی در دو تایم با نتیجه یک بر صفر و 3 بر صفر شکست خورد و با توجه به حضور کشتی گیر کره جنوبی در دیدار فینال این وزن، حسین خانی به گروه شانس مجدد رفت. وی در اولین کشتی خود در این گروه مقابل پریوجاب از مغولستان در سه  تایم با نتایج یک بر صفر، یک بر یک و 2 بر 2 و در حالی که در ثانیه های پایانی تایم سوم از حریف خود پیش بود شکست خورد و از حضور در دیدار رده بندی بازماند. در این وزن کشتی گیران کره جنوبی وهند فینالیست شدند.

در وزن 55 کیلوگرم حسن رحیمی در دور نخست یوان چانگ از تایوان را  در دو تایم با نتیجه 13 بر صفر یوان  چانگ از تایوان را شکست داد، وی در دور دوم مقابل  شینچی یوموتو از ژاپن در سه تایم  با نتایج 3 بر صفر، صفر بریک و صفر بر یک شکست خورد و با توجه پیروزی این حریف ژاپنی مقابل کیونگ ایل کشتی گیر قدرتمند کره شمالی و دارنده مدال طلا جهان رحیمی به گروه شانس مجدد رفت.

وی در اولین کشتی خود در گروه شانس مجدد در دو تایم با نتایج 2 بریک و یک بر صفر مقابل رامیل راجیپوف از ترکمنستان شکست خورد و از کسب مدال بازماند. در این وزن کشتی گیران ژاپن و ازبکستان به دیدار نهایی راه یافتند.

کشتی رحیمی مقابل حریف ژاپنی در تایم اول و دوم به کلینچ کشیده شده بود که در تایم دوم در حالی که داوران یک امتیاز را به حسن رحیمی داده بودند با اعتراض مربیان ژاپنی و بازدید فیلم توسط مارتینتی رییس فیلا، کلینچ بار دیگر در اختیار حریف ژاپنی قرار گرفت و وی پیروز آن تایم شد.

دیدارهای نهایی و رده بندی وزنهای 55 ،66 ،84 و 120 کیلوگرم عصر امروز در سالن ایندیرا گاندی شهر دهلی نو هند برگزار می شود.

تیم ایران دیروز در سه وزن نخست توسط مسعود اسماعیل پور و رضا یزدانی در اوزان 60 و 96 کیلوگرم  صاحب دو مدال طلا و سعید ریاحی در وزن 74 کیلوگرم صاحب یک مدال  نقره شد.

کد خبر 1082495

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha