۶ خرداد ۱۳۸۹، ۱۱:۳۷

تا سال1404؛

وسعت اراضی کشاورزی آبی کرمانشاه به 600 هزار هکتار افزایش می یابد

کرمانشاه - خبرگزاری مهر: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: تا سال 1404 وسعت اراضی کشاورزی آبی استان از 200 هزار هکتار فعلی به 600 هزار هکتار افزایش می یابد.

به گزارش خبرنگار مهر در کرمانشاه، رمضان رویین تن صبح پنج شنبه در هم اندیشی خبرگان و تشکلهای بخش کشاورزی استانهای کرمانشاه و تهران که در سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه برگزار شد با اشاره به وضعیت بخش کشاورزی استان، اظهار داشت: از 950 هزار هکتار اراضی کشاورزی استان 750 هزار هکتار آن دیم و 200 هزار هکتار آبی است.

وی تعداد بهره برداران بخش کشاورزی استان را 147 هزار نفر ذکر کرد و گفت: سرانه زمینه هر بهره بردار بخش کشاورزی حدود هشت هکتار است.

رویین تن با اعلام اینکه ابتدای پیروزی انقلاب تولیدات بخش کشاورزی استان 600 هزار تن بود، افزود: بر اساس آمار سال گذشته تولیدات بخش کشاورزی استان به چهار میلیون تن رسیده است.

وی تصریح کرد: تولیدات بخش کشاورزی کشور از ابتدای انقلاب تاکنون رشد پنج برابری داشته که این رشد در استان کرمانشاه هفت برابری بوده است.

رویین تن ارزش تولیدات بخش کشاورزی استان را هزارو200 میلیارد تومان ذکر کرد و گفت: سرانه مردم استان از درآمد بخش کشاورزی 600 هزار تومان و سرانه درآمد هر بهره بردار بخش کشاورزی حدود هشت میلیون تومان است.

10درصد تولیدات کشاورزی استان ارگانیک است

وی با اشاره به کیفیت بالای محصولات کشاورزی استان، اظهار داشت: حداقل 10 درصد تولیدات کشاورزی استان ارگانیک(بدون استفاده از سم و کود) می باشد و دو سال است که در تولیدات شهرستان پاوه از هیچ سم و کودی استفاده نمی شود.

رویین تن با اشاره به در دست احداث بودن 22 سد مخزنی در استان که هشت سد آن آبگیری شده، گفت: با بهره برداری از این سدها 2.5 میلیون متر مکعب به حجم آب کشاورزی استان افزوده و سطح اراضی آبی استان به 600 هزار هکتار می رسد.

وی با اشاره به تصویب قطبیت استان کرمانشاه در بخش کشاورزی، گفت: مطالعات این برنامه انجام شده و بر این اساس تا 15 سال آینده تولیدات کشاورزی استان به 15 میلیون تن می رسد.

 در ادامه نشست خسرو زرافشانی رئیس کانون خبرگان کشاورزی استان کرمانشاه گزارشی از فعالیتهای کانون خبرگان و کانون تشکلهای کشاورزی کرمانشاه را ارائه و با توجه به نقش سازنده تشکلها و کشاورزان خبره در جهت رفع معضلات بخش خواستار حضور مستمر و منسجم تشکلها در مجامع تصمیم گیری شد.

در ادامه جلسه اعضای حاضر ضمن استقبال از برگزاری این هم اندیشی به بحث و بررسی در خصوص مسائل و تنگناهای موجود در بخش پرداخته و با ارائه راهکارهای لازم خواستار برگزاری مستمر این نشستها بین استانهای دیگر شدند.

کد خبر 1090466

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha