۲۰ خرداد ۱۳۸۹، ۱۷:۱۳

جنبش حماس:

تحریم ایران تلاش برای سرپوش گذاشتن بر جنایات اسرائیل است

تحریم ایران تلاش برای سرپوش گذاشتن بر جنایات اسرائیل است

جنبش حماس در واکنش به تصویب قطعنامه ضد ایرانی شورای امنیت اعلام کرد که تحریم کشورمان در راستای تلاش برای سرپوش گذاشتن بر جنایات رژیم صهیونیستی صورت گرفته است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آلمان، جنبش حماس امروز در بیانیه ای مطبوعاتی تصویب قطعنامه ضد ایرانی شورای امنیت را محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است: اعمال تحریمهای جدید علیه ایران تلاشی برای سرپوش گذاشتن بر جنایات اشغالگران اسرائیلی از جمله راهزنی دریایی و کشتار اعضای "کاروان آزادی" است.

در ادامه بیانیه گفته شده است: این قطعنامه نمونه ای از سیاست دوگانه شورای امنیت در تعامل با موضوعات مختلف است زیرا این نهاد ایران را به خاطر برنامه هسته ای صلح آمیز تحریم و از رژیم صهیونیستی که دارای بزرگترین زرادخانه هسته ای است حمایت می کند.

در بخش دیگر بیانیه تاکید شده است که این قطعنامه یک ابزار صهیونیستی در راستای اعمال سلطه بر منطقه است که هدف آن محروم کردن کشورهای عربی و اسلامی از حق خود در زمینه کسب آگاهی و انرژی هسته ای صلح آمیز است.

شورای امنیت سازمان ملل متحد چهارشنبه شب با وجود مخالفتهای گسترده ترکیه، برزیل و لبنان با تحریمهای خصمانه بر ضد جمهوری اسلامی ایران درباره پیش نویس قطعنامه آمریکا و همپیمانانش رای گیری انجام داد و سرانجام با 12 رای مثبت، 2 مخالف و یک رای ممتنع این قطعنامه را به تصویب رساند.

کد خبر 1098453

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha