۱ تیر ۱۳۸۹، ۱۰:۴۱

رئیس حوزه هنری به رونمایی "کوچه نقاش‌ها" می آید

رئیس حوزه هنری به رونمایی "کوچه نقاش‌ها" می آید

کتاب "کوچه نقاش‌ها" مجموعه خاطرات سید ابوالفضل کاظمی از همرزمان شهید چمران با حضور محسن مومنی رئیس حوزه هنری رونمایی می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، این کتاب که برای نخستین بار در نمایشگاه کتاب امسال عرضه شد، دوشنبه 14 تیرماه در تالار سوره حوزه هنری به طور رسمی رونمایی می شود.

در این مراسم  مرتضی سرهنگی مدیر دفتر ادبیات و هنر مقاومت حوزه هنری، راحله صبوری نویسنده و سیدابوالفضل کاظمی راوی کتاب در کنار دیگر چهره های ادبی و همچنین برخی مشترکان کتابهای انتشارات سوره مهر حضور خواهند یافت.

"کوچه نقاش ها" عنوان کتاب خاطرات یکی از اعضای گروه "دستمال سرخ ها" است که با تدوین راحله صبوری به زندگی و خاطرات سیدابوالفضل کاظمی می پردازد.

ابوالفضل کاظمی از رزمندگانی است که در کنار شهید مصطفی چمران و در گروه شهید اصغر وصالی با عنوان "دستمال سرخ‌ها" در کردستان فعال بوده است. او با شروع فعالیت‌ ضدانقلاب در کردستان، همراه شهید قاسم دهباشی و شهید محمد بروجردی به کردستان رفت.
 
آنان به گروه شهید چمران در درگیری‌های سنندج و پاوه پیوستند و بعد از آن در گروه "دستمال ‌سرخ‌ها" با شهید اصغر وصالی همکاری داشتند.اکاظمی همچنین در فعالیت‌های انقلابی شرکت داشته و عضو کمیته استقبال از امام‌‌ خمینی(ره) در زمان ورود ایشان به کشور بوده است.
 
 کاظمی تا پایان جنگ تحمیلی در جبهه‌ها حضور داشت و بارها در عملیات مختلف مجروح شد.وی سال 1365 فرماندهی گردان میثم لشکر 27 محمد‌رسول‌ الله (ص) را برعهده گرفت و همراه شهید اصغر ارسنجانی در عملیات‌های کربلای 5 و 8 حضوری فعال داشتند. او در دوره‌های مختلف زندگی، تجربه‌های متعدد و متنوعی داشت.

به گفته صبوری این اثر در برگیرنده زندگینامه و خاطرات سید ابوالفضل کاظمی از دوران کودکی تا پایان سال 1367 و با تمرکز بیشتر بر سال‌های حضور وی در جبهه‌های دفاع مقدس است. این کتاب براساس 3 ماه مصاحبه و در مدت 2 سال با هدف حفظ شکل و لحن راوی در قالب روایی، تدوین شده است.

کتاب "کوچه نقاش‌ها" در 16 فصل و بر اساس تاریخ وقایع و مکان آن‌ها تدوین و به دلیل تمرکز بر حوادث جنگ، رخدادهای انقلاب خلاصه شده است.

به گفته نویسنده، عنوان "کوچه نقاش‌ها" برگرفته از نام کوچه‌ای است که کاظمی کودکیش را با بسیاری از همرزمانش در آن گذرانده است.
 
مرتضی سرهنگی نیز درباره این کتاب می‌گوید: "کوچه نقاش‌ها" کتاب بسیار متفاوتی در حوزه ادبیات دفاع مقدس است. اصل مهم در سند بودن کتاب، لهجه اصیل تهرانی سید ابوالفضل است که توسط خانم صبوری در این کتاب رعایت شده است.
کد خبر 1105214

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha