۲۱ تیر ۱۳۸۹، ۱۵:۴۹

یونیسف :

کودکان هائیتی همچنان در معرض خطر جدی قرار دارند

کودکان هائیتی همچنان در معرض خطر جدی قرار دارند

با گذشت شش ماه از وقوع زلزله شدید در هائیتی و کمک رسانیهای انجام شده، کودکان این کشور همچنان در معرض خطر بیماری و سوء استفاده قرار دارند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آلمان، صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل (یونیسف) اوضاع کودکان در مناطق زلزله زده هائیتی را بسیار وخیم ارزیابی کرد.

طبق برآوردهای این سازمان در حال حاضر دستکم 800 هزار دختر و پسر ساکن اردوگاههای آوارگان زلزله شش ماه پیش این کشور هستند و با وجود کمکهای بین المللی همچنان از کمبود مواد غذایی و تهدیدهایی نظیر خشونت و سوء استفاده جنسی رنج می برند.
 
گزارشی که یونیسف در همین رابطه در کلن، ژنو و نیویورک منتشر کرده تاکید می کند: با گذشت ماهها از وقوع زلزله شدید در هائیتی، شرایط زلزله زدگان و بویژه کودکان در این کشور که یکی از فقیرترین کشورهای جهان است، همچنان رو به وخامت است.
 
این گزارش خواستار تقویت ساز و کارهای حمایت از کودکان و انجام اقدامات درازمدت برای مقابله با تهدیدهای علیه آنان شده است. به گفته "فرانسوا گرولوس-آکرمن" مسئول کمکهای سازمان ملل به کودکان هائیتی، کمک رسانی به زلزله زدگان دستکم باید 18 ماه دیگر ادامه یابد.
 
وی در ادامه با اشاره به عدم بروز بیماریهای واگیر دار و مرگ و میر ناشی از قحطی و گرسنگی، این امر را نشانه ای از موفقیت ماموریت سازمان ملل در این کشور زلزله زده دانست.

خاطرنشان می شود که زلزله 7.3 ریشتری روز 12 ژانویه در پایتخت هائیتی منجر به ویران شدن بخش اعظم پورتوپرنس، کشته شدن دستکم 200 هزار نفر و بی خانمانی بیش از 1.5 میلیون نفر از ساکنین این شهر شد.

کد خبر 1115544

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha