۱۰ مرداد ۱۳۸۹، ۱۱:۴۲

ترم جدید آموزش تخصصی قرآن کریم در آستان حضرت عبدالعظیم (ع) آغاز شد

استان تهران - خبرگزاری مهر: مرکز آموزش قرآن کریم آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع ) به عنوان یک کانون اثربخش در حوزه آموزش قرآن، در ترم تابستانه آموزش تخصصی قرآن کریم، پذیرای 833 تن خواهر و برادر در رشته های حفظ، قرائت و مفاهیم و تحلیل قصص قرآن کریم در 125 جلسه آموزشی است.

به گزارش خبرنگار مهر در شهر ری، مرکز آموزش قرآن کریم آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) با آشنایی نسبت به کارکرد اصلی قرآن کریم که همانا تربیت انسان و جامعه انسانی خداشناس است، با شناخت صحیح نسبت به نقش بی بدیل قرآن کریم در مهندسی فرهنگی جامعه انسانی و با درک ضرورت برنامه ریزی صحیح برای اوقات فراغت با برگزاری دوره های آموزشی قرآن کریم در سطوح مختلف و در فصول مختلف سال، به ایفای نقش تاریخی خود در حوزه اثربخشی قرآن کریم در جامعه انسانی پرداخته است.

تربیت صدها دانش آموخته ممتاز و افتخار آفرین قرآنی در سطوح مختلف و در رشته های گوناگون قرآن کریم کارنامه کاری مرکز آموزش قران کریم آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی است.
 
در ترم تابستانه آموزش تخصصی که در مرکز آموزش قرآن کریم آستان مقدس، از اول تیرماه آغاز شده است، تعداد 833 نفر خواهر و برادر پذیرفته شده در آزمون ورودی از میان 1900 نفر داوطلب، به آموزش تخصصی در رشته های حفظ، قرائت و مفاهیم و تحلیل قصص قرآنی پرداخته و این دوره آموزشی طی 125 جلسه تا 18 شهریورماه  ادامه خواهد داشت.
 
در بخش برادران مرکز آموزش قرآن کریم آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی، پس از برگزاری آزمون ورودی ترم تابستانه، 111 نفر در رشته حفظ و در رشته قرائت نیز 93 نفر برای آموزش تخصصی پذیرفته شدند. قرآن آموزان برادر با 29 جلسه آموزشی، ترم تابستانه آموزش تخصصی قرآن کریم را پشت سر می گذارند.
 
در بخش خواهران مرکز آموزش قرآن کریم آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی نیز 364 نفر در رشته حفظ، 214 تن در رشته قرائت و در رشته مفاهیم و تحلیل قصص قرآنی نیز 51 نفر از میان داوطلبان، با موفقیت در آزمون ورودی ترم تابستانه، در این مرکز ثبت نام کردند. ترم تابستانه آموزش تخصصی خواهران در مرکز آموزش قرآن کریم آستان مقدس با 96 کلاس آموزشی برگزار می شود.
 
امتحانات پایان ترم تابستانه در مرکز آموزش قرآن کریم آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی از 20 تا 25 شهریورماه برگزار خواهد شد و مراسم اختتامیه این ترم، 30 شهریور در مصلای بزرگ ری برگزار می شود. 
کد خبر 1125211

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha