۲۳ مرداد ۱۳۸۹، ۱۳:۵۸

محمود شالویی درگذشت محمدعلی ترقی‌جاه را تسلیت گفت

محمود شالویی  درگذشت محمدعلی ترقی‌جاه را تسلیت گفت

مدیرکل مرکز هنرهای‌تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سرپرست موزه هنرهای معاصرتهران درگذشت محمدعلی ترقی‌جاه را به جامعه هنری، هنرمندان و خانواده آن مرحوم تسلیت گفت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی موزه‌هنرهای‌معاصرتهران، محمدعلی ترقی‌جاه هنرمند نقاش، ‌پنجشنبه شب در سن 67 سالگی در منزل مسکونی خود درگذشت.

در همین راستا محمود شالویی مدیرکل مرکز هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سرپرست موزه هنرهای معاصر تهران، ضمن ابراز تأثر عمیق درگذشت این هنرمند نقاش را به جامعه هنری، ‌هنرمندان و خانواده آن مرحوم تسلیت گفت.

محمدعلی ترقی‌جاه متولد 1322 و فارغ التحصیل رشته مهندسی مکانیک از کالج علم و تکنولوژی است و در مسابقه هنری دانشگاه‌های ایران در سال 1346 موفق به اخذ مدال طلا شد.او آثار طبیعت بی‌جان‌ خود را نخستین بار در سال 1355 در گالری تهران به نمایش گذاشت و همچنین با نمونه‌هایی از همین گونه نقاشی‌ها در سال 1357 درنمایشگاه بازل سوییس شرکت کرد.

وی فعالیت نمایشگاهی وسیعی در ایران و دیگر کشورها داشته است که از آن جمله می‌توان به گالری 8 در ایوردن سوییس (65-1363) ،‌ گالری تائی چی در توکیو(1367) ، گالری گالئوتک در اینسبروک(73-1367) ،‌ نمایشگاه بین‌المللی مکزیکو در مکزیک (1375) ، ‌سه سالانه هنر در دهلی(1377) ، نمایشگاه کریستی درلندن(1381) ، ‌موزه هنر و علم دایتو نابیچ در فلوریدا (1382) و ... را نام برد.

از این هنرمند بیش از هفت اثر در گنجینه ایرانی موزه هنرهای معاصرتهران نگهداری می‌شود.

کد خبر 1133422

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha