۲۹ مرداد ۱۳۸۹، ۹:۳۹

"هور در آتش" و سینمای جنگ ایران در یک فیلم یک تجربه

"هور در آتش" و سینمای جنگ ایران در  یک فیلم یک تجربه

مستند "هور در آتش" به کارگردانی الهام حسامی درباره فیلم سینمایی هور در آتش به کارگردانی عزیزالله حمیدنژاد آماده نمایش شد.

به گزارش خبرنگار مهر، در این مستند عزیز الله  حمید نژاد کارگردان، مهدی فقیه بازیگر، محسن ذوالانوار فیلمبردار،علی کسمایی مدیر دوبلاژ و محمدرضا شرف الدین مدیر جلوه‌های ویژه درباره ساخت فیلم بلند سینمایی "هور در آتش" که  در سال 1370 ساخته شده است، صحبت می کنند.
 
 
جواد طوسی و حسین معززی نیا در ادامه این مستند به نقد فیلم و بیان نظر و دیدگاه مثبت شهید آوینی درباره این اثر عزیز الله حمید نژاد می پردازند. در این مستند شرایط و فضای سینمای دفاع مقدس نیز مورد بررسی قرار گرفته و سینمای جنگ ایران با سینمای جنگ دیگر کشورها مقایسه می شود.

"هور در آتش" از آثار مطرح سینمای دفاع مقدس است که 19 سال قبل ساخته شده است؛ اکنون بعد از سالها، مستند"هور در آتش" در قالب مجموعه مستند یک فیلم یک تجربه، شرایط تولید و جایگاه این فیلم در سینمای دفاع مقدس  را بررسی می کند.
  
عوامل تولید این مستند عبارتند از، کارگردان و محقق:الهام حسامی، تهیه کننده: ناهید دل آگاه، تصویربردار: داوود اشرفی، دستیار تصویر:احمدرضا حسامی و  دستیار کارگردان:نیوشا بوذری. مستند "هور در آتش" روز شنبه ششم شهریور ماه از شبکه چهار سیما پخش می شود.  

              
کد خبر 1136531

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha