۳۰ مرداد ۱۳۸۹، ۸:۴۳

تازه‌ترین کتاب کوندرا چاپ شد

تازه‌ترین کتاب کوندرا چاپ شد

تازه‌ترین کتاب میلان کوندرا به نام "برخوردها" توسط انتشارات هارپر کالینز منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از PNA، این کتاب از نویسنده نامدار اهل جمهوری چک با عنوان اصلی "Encounters"   توسط بنگاه انتشاراتی "هارپر کالینز" منتشر شد.

کتاب اخیر مجموعه‌ای از نوشته‌های کوندرا را دربر می‌گیرد و او در آن به چند نویسنده، آهنگساز و هنرمندی که در طول زندگی خود با آنها ارتباط داشته و به نوعی بر او تاثیر گذاشته‌اند پرداخته است.
 
این نویسنده مشهور بلوک شرق که چند دهه اخیر عمر خود را در فرانسه سپری کرده و هم‌اکنون هم شهروند این کشور است چندی پیش به جاسوسی برای دستگاههای امنیتی چکسلواکی سابق متهم شده بود که البته خود آن به شدت رد کرده بود
.
میلان کوندرا که اکنون 81 سال دارد از 14 سالگی شروع به فعالیت ادبی در عرصه شعر کرد و زمانی که 17 سال داشت شکست آلمان را در جنگ جهانی دوم تجربه کرد و این رویداد البته بعد از اینکه در دانشگاه سینمایی پراگ مشغول به تحصیل شد و آثار بزرگان ادبیات و سینمای جهان را مطالعه کرد، در آثار بعدی او هم نمایان شد.
 
بیشتر شهرت کوندرا به خاطر کتاب  "بار هستی" است که شاید بی‌تاثیر از اقتباس سینمایی آن در سال 1988 به کارگردانی "فیلیپ کافمن" و با بازی "ژولیت بینوش" و "دنیل دی لوئیس" نباشد.
 
شوخی، عشقهای خنده‌دار، مهمانی خداحافظی، کلاه کلمنتیس، خنده و فراموشی، ژاک و اربابش، هنر رمان، جاودانگی، آهستگی، وصایای تحریف‌شده، هویت و جهالت از آثار ترجمه شده میلان کوندرا در ایران است.
کد خبر 1137069

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha