۲۴ شهریور ۱۳۸۹، ۱۲:۰۶

قلم باید در دست افراد صالح و فاضل باشد

قزوین - خبرگزاری مهر، مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی استان قزوین گفت: قلم باید در دست افراد متعهد و فاضل باشد در غیر این صورت مفسده ایجاد می کند.

به گزارش خبرنگار مهر در قزوین، حجت الاسلام حسینی در ششمین نشست مشترک بسیج و رسانه که سه شنبه شب با حضور سردار شریف معاون روابط عمومی کل سپاه پاسداران در سالن اجتماعات سپاه استان برگزار شد اظهار داشت: اگر رسانه های متعهد در زمینه دستاوردهای دفاع مقدس مانور ندهند و افتخارات و ارزش های آن دوران را بازگو نکنند دشمن به گونه ای عمل خواهد کرد تا این حماسه را زیر سئوال ببرد.

وی افزود: رسانه ها باید در مردم امید ایجاد کنند و در کنار انتقاد سازنده راهکارهای مناسب را در برخی امور به مسئولان ارائه کنند.

حجت الاسلام حسینی تخریب سپاه و بسیج را توطئه دشمن دانست و تصریح کرد: باید سپاه را که موجب عزت و اقتدار کشور شده است عزیز بداریم تا به قدرت ملی کشور آسیب نرسد زیرا سپاه کشور را در حوادث مختلف از شر دشمنان حفظ کرده است.

وی گفت: قلم ها باید در انعکاس خدمات انجام شده در نظام اسلامی به کار گرفته شود و ارتباط خوب رسانه ها با سپاه و بسیج می تواند سوء برداشت ها را برطرف کند.

محمدحسین شفیعی ها مدیرکل ارشاد استان قزوین هم در این نشست اظهار داشت: با یک نگاه منطقی به جامعه و نظام به راحتی می توانیم توطئه های دشمن را بشناسیم و برای مقابله با آنها هوشیارانه وارد صحنه شویم.

وی اضافه کرد: برخی دستهای مخرب می تواند در حوزه رسانه ها وارد شود و به نظام ضربه بزند لذا باید رسانه ها با درایت و هوشیاری از قلم خود برای همراهی با انقلاب استفاده کنند.

شفیعی ها گفت: در عرصه سیاسی مخالفان می گویند بحث توطئه دشمن یک توهم است و با این کار می خواهند فضای جامعه را به سمتی ببرند تا مانع رشد و پیشرفت کشور شوند اما باید بدانیم در طول 30 سال گذشته دشمن یک لحظه هم از ما غافل نبوده و برای تخریب ارکان نظام از هیچ کوششی دریغ نکرده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خاطرنشان کرد: اگر نخبگان و اصحاب رسانه بصیرت داشته باشند و نقش اطلاع رسانی را به خوبی ایفا کنند و مسیر درست را بروند جامعه اصلاح می شود در غیر صورت اگر آدرس غلط بدهند جامعه را به اشتباه می اندازند.

وی گفت: برخی اوقات افرادی انتقاد به دولت را با تسویه حساب با نظام مخلوط می کنند اما مطبوعات باید وضع خود را اصلاح کنند و در کنار انعکاس فعالیتها و خدمات انجام شده با انتقاد سازنده به رشد کشور کمک کنند.

در ادامه سردار سالار آبنوش فرمانده سپاه استان اظهار داشت: خبرنگاری شغل شریفی است که باید جایگاهش حفظ شود و خبرنگاران با استفاده از این هنر می توانند به حفظ ارزش ها و اعتلای نظام اسلامی کمک کنند.

وی افزود: اگر منصف باشیم در می یابیم که رسانه های جهان در انعکاس مظلومیت کودکان غزه کوتاهی کردند و در بسیاری وقایع حق مطلب را ادا نکردند در غیر این صورت وجدان ملتها آگاه می شد.

سردار آبنوش حفظ وحدت و تعامل منطقی رسانه ها با سپاه را یادآور شد و خواستار همکاری نزدیک رسانه ها و خبرنگاران با این نهاد شد.

در ادامه تعدادی از خبرنگاران سئوالات خود را مطرح کردند که سردار شریف معاون روابط عمومی کل سپاه پاسداران به آنها پاسخ داد.

در پایان این نشست از خبرنگاران  و رسانه های برتر استان تجلیل شد.

کد خبر 1151625

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha