۱ مهر ۱۳۸۹، ۸:۳۱

سفیر ایران دردانشگاه الفارابی/

جزئیات دیدار سفیر ایران با دانشگاهیان قزاقستان/ اهدای سه دستگاه رایانه

جزئیات دیدار سفیر ایران با دانشگاهیان قزاقستان/ اهدای سه دستگاه رایانه

سفیر جمهوری اسلامی ایران در جمهوری قزاقستان چهارشنبه با حضور در دانشگاه الفارابی با مراد اورین خانوف معاون دانشگاه، نورجمال آلدابیک رئیس دانشکده شرق شناسی،اساتید و دانشجویان زبان فارسی این دانشگاه دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، قربان صیفی سفیر جمهوری اسلامی ایران در این دیدار طی سخنانی با اشاره به روابط حسنه فیمابین دو کشور زمینه های مختلف همکاریهای دوجانبه، منطقه ای و بین المللی را تبیین کرد. 

وی ضمن با اهمیت خواندن دانشگاهها در هر کشور با استناد به فرمایش حضرت امام خمینی (ره) که فرمودند دانشگاهها کارخانه انسان سازی هستند و از دانشگاهها است که سرنوشت هر کشور رقم می خورد بر اهمیت همکاریهای دانشگاهی بین ایران و قزاقستان تاکید کرد.

در ادامه معاون دانشگاه الفارابی و رئیس دانشکده شرق شناسی طی سخنانی بر اهمیت همکاریهای علمی و آموزشی و تبادل اساتید و دانشجویان بین دو کشور تاکید کردند.

مراد اورین خانوف معاون دانشگاه الفارابی از سفیر جمهوری اسلامی ایران دعوت کرد تا حداقل در هر سال یک نوبت در جلسه ای که با حضور اساتید و دانشجویان این دانشگاه تشکیل خواهد شد شرکت کرده و ضمن ایراد سخنرانی به سئوالات آنان در زمینه های مختلف پاسخ گوید.

این درخواست با استقبال سفیر جمهوری اسلامی ایران در جمهوری قزاقستان مواجه شد.

در ادامه تعدادی از اساتید و دانشجویان زبان فارسی مطالبی پیرامون آموزش زبان فارسی و لزوم اعزام دانشجویان به ایران جهت شرکت در دوره های تکمیلی دانش افزایی را مطرح کردند که صیفی قول پیگیری موضوع را داد.

پس از پایان ملاقات، سفیر جمهوری اسلامی ایران از دانشگاه الفارابی بازدید کرد و سه دستگاه کامپیوتر را به منظور تجهیز اتاق زبان فارسی به این دانشگاه اهداء کرد.

کد خبر 1156777

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha