۱۰ مهر ۱۳۸۹، ۱۶:۴۶

رئیس سازمان آموزش امل:

چمران مدرسه‌ای برای نسلها بود/ تاریخ جنبش امل بدون چمران ناقص است

چمران مدرسه‌ای برای نسلها بود/ تاریخ جنبش امل بدون چمران ناقص است

رئیس سازمانهای آموزشی جنبش امل شهید چمران را مانند مکتبی برای نسلها توصیف کرد و گفت: بدون چمران تاریخ جنبش امل و مقاومت ناقص است.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر حمدان در همایش بین‌المللی مصطفای اندیشه‌ها بر معرفی شخصیت شهید چمران به عنوان الگو تاکید کرد و گفت: شهید چمران مدرسه و مکتبی برای نسل‌ها است.

وی تصریح کرد: شهید چمران همه عزت مادی و علمی در آمریکا را کناری نهاد و همه سختی‌ها را متحمل شد تا به مبارزه با ظالمان پرداخته و برای فقرا و یتیمان مربی باشد. بیش از 400 یتیم در موسسه جبل‌العامل وجود داشت که شهید چمران به آنها آموزش داده و او واقعاً عاشق خاک پای این فقرا بود.

رئیس سازمانهای آموزشی جنبش امل به بیان خاطره‌ای از شهید چمران پرداخت و گفت: قرار بود که شهید چمران و امام موسی صدر سفری به شوروی داشته باشند لذا سفیر شوروی برای بازدید به موسسه جبل‌العامل آ‌مد. در آن هنگام شهید چمران در حال کار کردن در میان خاکها بود و سفیر شوروی وقتی متوجه شد که شهید چمران یکی از مربیان موسسه است گفت: شما از ما سوسیالیستی تر هستید و شهید چمران پاسخ داد این مسئله‌ای است که دین ما به ما آموخته نه سوسیالیست‌ها.

وی پیشنهاد ایجاد کمیته بین‌المللی شهید چمران را داد و گفت: بدون اسم شهید چمران نمی‌توان تاریخ حرکت امل و مقاومت را تدوین کرد.

وی در پایان از برگزاری جشنواره بزرگ شهید چمران و امام موسی صدر در آینده‌ای نزدیک در جنوب لبنان خبر داد.

در این همایش یکی از نمایندگان لبنان نیز به سخنرانی پرداخت و با تشریح شرایط سیاسی و اجتماعی ایران و لبنان در 30 سال گذشته، شناخت سیاسی و معرفتی خود را وامدار تلاش شهید چمران و امام موسی صدر دانست.

حسین حمود یکی از همرزمان شهید چمران نیز طی سخنانی به دوران همراهی خود با شهید چمران اشاره کرد و گفت: ما 55 جوان از لبنان بودیم که شهید چمران ما را برای پاسداری از امام خمینی(ره) به ایران آورد و همراه او نیز در جبهه ها بودیم.

وی با اشاره به نقش مدیریتی و نظامی شهید چمران تاکید کرد: ما ارزش چمران را نمی‌دانستیم و بعد از شهادت او پی به شخصیت بزرگ وی بردیم.

همایش "مصطفای اندیشه‌ها" ویژه بزرگداشت شهید دکتر مصطفی چمران صبح امروز شنبه 10 مهرماه همزمان با تولد او با حضور اندیشمندان داخلی و خارجی در مرکز همایش‌های صدا و سیما برگزار شد.

کد خبر 1163084

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha